شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#اردبیل#تمام#شیشه#قوسی#شکل

پل تمام شیشه ای قوسی شکل ایران _ اردبیل

پل تمام شیشه ای قوسی شکل ایران _ اردبیل

معرفی اولین پل تمام شیشه ای قوسی شکل ایران در استان اردبیل شهر هیر قرار دارد.

به گزارش خبر گزاری برنا از اردبیل ، در روزهای گرم سال، استان اردبیل با آب‌وهوای خنک و مطبوعی که دارد، میزبان گردشگران و مسافران زیادی است. این استان از جاهای طبیعی زیبا و منحصربه‌فرد و آثار تاریخی تماشایی متعددی برخوردار است. اگر شما هم این منطقه را برای سفر و تفریح انتخاب کرده‌اید، پیشنهاد می‌دهیم از یکی از پل‌های تماشایی اردبیل به نام پل معلق هیر بازدید کنید که اولین پل تمام شیشه‌ای و قوسی شکل ایران است.

خبر گزاری برنا  تصمیم دارد برای دیدن پل معلق هیر به استان اردبیل برود و شما را در این سفر همراه کند. پس با برنا در سفر به دره و رودخانه‌ی هیر چایی و پل معلق و شیشه‌ای هیر که بر فراز آن ساخته شده است، همراه شوید.

هیر یکی از شهرهای خوش آب‌هوای استان اردبیل است که در جنوب اردبیل قرار دارد. این شهر به‌دلیل داشتن باغ‌های فراوان میوه‌ همچون آلبالو و گیلاس، به شهر شکوفه‌های گیلاس و باغشهر استان اردبیل معروف است و دارای طبیعت منحصربه‌فرد و تماشایی است. از جاهای دیدنی هیر پل معلق و شیشه‌ای هیر است که در منطقه‌ی بی‌نظیر هیر و روی دره و رودخانه‌ی پر آب هیر چایی ساخته شده است.

پس برای تماشای پل شگفت‌انگیز و معلق دربند هیر، باید مسافر شهر هیر شوید.

پل معلق هیر در دل طبیعت تماشایی و زیبای دربند هیر جای گرفته است. در حالی که روی این پل قدم می‌زنید، از یک سوی، کوه سبلان را که محکم و با صلابت از دور پیدا است و از سویی دیگر، کوه‌های باغرو و باغ‌های میوه‌ی هیر را می‌بینید. در زیر پایتان رود پر آب هیر چایی در دل دره‌ی دربند هیر جریان دارد که با عبور خود حیات و زندگی را به منطقه هدیه کرده است.

پل معلق هیر، اولین پل تمام شیشه‌ای و قوسی شکل ایران و جهان است که به دست مهندسان ایرانی برپا شده و کلیه‌ی قطعات شیشه‌ای و کابل‌های فلزی آن در داخل کشور ساخته شده است. این پل معلق که در مساحت حدود ۲۰ هکتار برپا شده است، حدود ۲۰۰ متر طول دارد و از سطح زمین نزدیک ۱۰۰ متر ارتفاع دارد. عرض این پل ۱۲۰ سانتی‌متر است و ضخامت شیشه‌ها سه سانتی‌متر است. ساخت پل معلق هیر از سال ۱۳۹۷ شروع شد و از خرداد ماه ۱۳۹۹ گردشگران و مسافران می‌توانند از آن دیدن کنند.

در کنار پل معلق هیر امکانات تفریحی و رفاهی برای گردشگران در نظر گرفته شده است. همچون استخر، فواره‌ی موزیکال، زیپ لاین، بگ‌جامپ، ترامپولین، صخره‌نوردی  و مجتمع بازی ادوین جای. در فاز دوم این پل، رستوران شیشه‌ای، هتل و واحدهای اقامتی و تجاری نیز افتتاح خواهد شد.

وسایل پل‌گردی را جمع کنید و راهی سفری پر هیجان و مهیج شوید. مسیر استان اردبیل را در پیش بگیرید و خودتان را به ۲۲ کیلومتری جنوب اردبیل و شهر هیر برسانید. این پل در مسیر اصلی جاده‌ی سر چم به اردبیل قرار دارد و از اردبیل با خودرو حدود ۴۰ دقیقه طول می‌کشد تا به این پل برسید.

انتهای پیام