شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مقامات

مهر گزارش می‌دهد؛

روایت جعلی «تل آویو» از هویت عامل عملیات «بئر السبع»

روایت جعلی «تل آویو» از هویت عامل عملیات «بئر السبع»

مقامات و رسانه های صهیونیستی به منظور سرپوش گذاشتن بر شدت و حدت ضربه ای که در پی عملیات استشهادی بی سابقه در «بئر السبع» متحمل شدند، به ارائه روایتی جعلی از هویت عامل عملیات مبادرت ورزیدند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل - رامین حسین آبادیان: شدت ضربه‌ای که رژیم صهیونیستی به دنبال عملیات استشهادی کم نظیر در «بئر السبع» متحمل شد، مقامات این رژیم را به شدت سرگردان ساخته است. از همین‌روی، صهیونیست‌ها به هر ریسمانی چنگ می‌زنند تا بتوانند در نزد افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای و بین المللی به نوعی بر ضعف امنیتی آشکار خود و دست برتر مقاومت فلسطین، سرپوش بگذارند.

بر این اساس، اتاق فکر رژیم صهیونیستی بنگاه‌های رسانه‌ای و بوق‌های تبلیغاتی خود را فعال کردند تا به ارائه یک هویت جعلی از عامل عملیات بئر سبع پرداخته و اذهان افکار عمومی را به سمت و سوی مورد نظر خود سوق دهند.

عامل عملیات بزرگ «بئر السبع» چه کسی بود؟

«محمد أبوالقیعان» شهروند ۳۴ ساله فلسطینی کسی بود که شب گذشته ضربه مهلکی را بر پیکره رژیم صهیونیستی و ساختار امنیتی آن وارد ساخت و حماسه بی نظیر دیگری را رقم زد تا عمق فرهنگ مقاومت فلسطین بار دیگر برای همگان آشکار گردد. نکته جالب در خصوص عامل عملیات بئر السبع این است که وی از اسرای آزادشده فلسطینی محسوب می‌شود. او در سال ۲۰۱۵ توسط سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی بازداشت شده بود.

این اسیر آزادشده فلسطینی پس از ۴ سال اسارت در بند رژیم صهیونیستی سرانجام در سال ۲۰۱۹ آزاد شد. اکنون که خبر عملیات بئر السبع در بسیاری از رسانه‌های جهان منتشر شده است، سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با انتشار تصاویری از شهید ابوالقیعان، در کمال تعجب مدعی شده است که وی به گروه تروریستی داعش گرایش داشته است! ارائه این روایت جعلی از هویت عامل عملیات بئر السبع در واقع تلاشی از سوی صهیونیست‌ها برای سرپوش گذاشتن بر حماسه بزرگ وی و تروریستی جلوه دادن اقدامی که انجام داد، است.

تلاش برای تروریستی جلوه دادن عملیات «بئر السبع» با ارائه روایت جعلی

سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مدعی شده است که شهید فلسطینی در سال ۲۰۱۵ نیز به دلیل گرایش به گروه تروریستی داعش و برخی دیگر از اتهامات، بازداشت شده بود. اکنون سؤالی که افکار عمومی را در خصوص روایت جعلی رژیم صهیونیستی از هویت عامل عملیات بئر السبع به خود مشغول ساخته، این است که اگر شهید ابوالقیعان به داعش گرایش داشت، پس چگونه در سال ۲۰۱۵ به جای سوریه و عراق، در زندان‌های رژیم صهیونیستی روزگار سپری می کرده است؟

صهیونیست‌ها در طول سال‌های گذشته نشان دادند که از هیچ تلاشی برای اعزام تروریست‌های تکفیری به خاک سوریه دریغ نکرده اند. آنها حتی تروریست‌هایی را که در اراضی سوریه آسیب می‌دیدند و زخمی شدند، در بیمارستان‌های واقع در اراضی اشغالی مداوا می‌کردند. بنابراین، سوال دیگری که افکار عمومی امروز آن را مطرح می‌کنند این است که اگر شهید ابوالقیعان به گروه تروریستی داعش گرایش داشت، پس چگونه توسط مقامات رژیم صهیونیستی به سوریه و یا عراق اعزام نشد؟

اینها جملگی سؤالاتی است که مقامات رژیم صهیونیستی تاکنون از پاسخ به آن طفره رفته اند. در همین ارتباط، «آویر گندلمان» فعال رسانه‌ای رژیم صهیونیستی با انتشار یک پست توئیتری مدعی شد: «فردی که عملیات بئر السبع را انجام داد یک تروریست وابسته به داعش بوده است.

روایت جعلی «تل آویو» از هویت عامل عملیات «بئر السبع»

شایعه وابستگی عامل عملیات بئر السبع به تروریست‌های داعش اولین بار در کانال ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی مطرح شد و پس از آن فعالان رسانه این رژیم به صورت گسترده به انتشار اخبار مربوط به این مسأله پرداختند تا فضای رسانه‌های منطقه‌ای و بین المللی را بر هویت جعلی شهید ابوالقیعان متمرکز سازند. همین مسأله موجب شد تا فلسطینیان به اقدام صهیونیست‌ها در تعبیر وارونه واقعیت واکنش نشان دهند.

واکنش فلسطینیان به روایت جعلی از هویت شهید «ابوالقیعان»

روایت جعلی صهیونیست‌ها از هویت عامل عملیات بئر السبع واکنش گسترده فلسطینیان را به دنبال داشت. در همین ارتباط، «مالک القاضی» روزنامه نگار و فعال رسانه‌ای فلسطینی با انتشار یک پست توئیتری نوشت: رسانه‌های رژیم صهیونیستی اینگونه القائات کذبی را در خصوص هویت ابوالقیعان مطرح می‌سازند. در واقع، صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند در رابطه با عملیات بئر السبع، خود را قربانی تروریسم جلوه دهند.

این روزنامه نگار فلسطینی در ادامه یادآور شد: واقعیت در خصوص شهید ابوالقیعان این است که وی خود یکی از قربانیان تروریسم سازمان یافته بود؛ تروریسمی که توسط شبه نظامیان جنایتکار رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان وابسته به آن هدایت می‌شود.

روایت جعلی «تل آویو» از هویت عامل عملیات «بئر السبع»

از سوی دیگر، «ابو عبدالله ابوالهیجاء» از دیگر فعالان رسانه‌ای فلسطینی نیز به روایت جعلی صهیونیست‌ها واکنش نشان داد. وی گفت: اسرائیلی‌ها به شهید ابوالقیعان تهمت و افترا می‌زنند. او یک مسلمان بود که برای دفاع از اراضی مبارک خود وارد عمل شد و عملیات بئر السبع را رقم زد.

روایت جعلی «تل آویو» از هویت عامل عملیات «بئر السبع»

به هر حال، آنچه که واضح به نظر می‌رسد، این است که رژیم صهیونیستی در پی عملیات بزرگ بئر السبع متحمل ضربه مهلکی شده است و اکنون با هر اقدامی تلاش می‌کند تا عملیات مذکور را کوچک جلوه داده و خود را به عنوان یک قربانی به افکار عمومی معرفی نماید. این درحالی است که افکار عمومی به دنبال عملیات بئر السبع یک بار دیگر به ضعف گسترده در ساختار امنیتی - اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از یک سوی و زنده بودن انتفاضه و مقاومت مسلحانه در اراضی اشغالی از سوی دیگر، پی بردند.