شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

اشغال تخت هتلها در این ایران به ۱۰۱ درصد رسید!

اشغال تخت هتلها در این ایران به ۱۰۱ درصد رسید!

فارس نوشت: رئیس جامعه هتلداران استان سمنان گفت: رکورد ضریب اشغال هتل‌های استان زده شد و ضریب اشغال هتل‌های استان به ۱۰۱ درصد رسید.

مهدی کردان، رئیس جامعه هتلداران استان سمنان در پنجمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان بیان کرد: رکورد ضریب اشغال هتل‌های استان زده شد و ضریب اشغال هتل‌های استان به ۱۰۱ درصد رسید.

مهدی کردان با تأکید بر اینکه مراکز اقامتی استان از افرادی که دو دز واکسن زده‌اند، پذیرش می‌کنند، افزود: برای نخستین بار مدت ماندگاری مسافران در استان از یک شب به ۲.۵ شب افزایش یافته است.

امیر کرم‌زاده، دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان هم بیان کرد: از بیست و ششم اسفندماه ۱۴۰۰ تا یکم فروردین‌ماه امسال، بیش از ۶۰ هزار و ۲۰۰ مسافر نوروزی در استان سمنان اقامت کردند.

وی گفت: سه هزار و ۱۴۳ نفر از این تعداد در هتل‌ها، ۳۶۳ نفر در اقامتگاه‌های سنتی، ۹۹ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۹۹۴ نفر در مهمان‌پذیرها، ۶۳۹ نفر در هتل‌آپارتمان‌ها، دو هزار و ۷۷۹ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ۴۶۹ نفر در خانه مسافر، ۳۵ هزار و ۳۹۳ نفر در اقامتگاه‌های موقت شامل کمپ، کانکس، چادر مسافرتی و ۱۴ هزار و ۸۲۲ نفر از تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش‌وپرورش و یک هزار و ۵۹۷ نفر در سایر مراکز اقامتی اقامت کردند.

کرم‌زاده با اشاره به اینکه در این مدت، ۸۱ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری استان سمنان انجام شد، افزود: ۵۹ هزار و ۴۱۹ گردشگر در این مدت از جاذبه‌های استان بازدید کردند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان ادامه داد: ۱۱۵ مسافر خارجی نیز در این مدت در استان اقامت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

47231