شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#سوریه#هلال احمر

قرنطینه بیماران در مرز های کشور منطقی نیست/ ازسرگیری ارائه خدمات هلال احمر ایران در سوریه

قرنطینه بیماران در مرز های کشور منطقی نیست/ ازسرگیری ارائه خدمات هلال احمر ایران در سوریه

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر گفت: قرنطینه در مرز ها در مدت کوتاهی انجام شد اما از آنجایی که این کار منطقی نیست تمام افرادی که می توانند در استان خود قرنطینه شوند طبق تمهیداتی که کمترین میزان آلودگی را داشته باشند، به استان های مورد نظر همراهی می شوند.

پیمان نامدار معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا اظهار کرد: با توجه به مصوبات جلسات ستاد مقابله با کرونا نامه ای برای سازمان غذا و دارو ارسال شده است تا هر گونه کمبودی از سوی دارو برای بیماران کرونایی درکشور وجود دارد و تولید کننده داخلی برای آن نیست؛ جمعیت هلال احمر آمادگی واردات آن را با توجه به روابط بین المللی دارد.

وی افزود: در سال های اخیر به دلیل اینکه نیازی از سوی کمبود دارو احساس نشده است، بسیاری از دارو ها از سوی هلال احمر وارد ایران نشده است.

نامدار درباره ارائه خدمات سلامت محور به زائران ایرانی عتبات عالیات و سوریه تصریح کرد: سازمان پزشکی حج در عراق پایگاه های مختلفی دارد که تیم های درمانی و دارو های ایرانی آن جا مستقر هستند و به صورت شبانه روزی خدمت رسانی می کنند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر ادامه داد: در کشور سوریه با توجه به راه افتادن سفرها، فعالیت های سازمان حج آن جا در حال شکل گیری است. آنچه مسلم است این است که کنترل های دقیقی صورت گرفته است که همه ی افرادی که وارد کشور می شوند از نظر غربالگری برای آن ها اطمینان حاصل شود.

وی با بیان اینکه مسافرانی که وارد ایران می شوند اگر در غربالگری اولیه مشخص شود بیمار هستند قرنطینه در منزل برای آن ها تجویز می شود، ادامه داد: ارزیابی و پیگیری بیماران از سوی معاونت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی استان ها صورت می‌گیرد.

نامدار گفت: قرنطینه در مرز ها در مدت کوتاهی انجام شد اما از  آنجایی که این کار منطقی نیست تمام افرادی که می توانند در استان خود قرنطینه شوند طبق تمهیداتی که کمترین میزان آلودگی را داشته باشند، به استان های مورد نظر همراهی می شوند.

انتهای پیام