شهر خبر

جبران بیکاری راهنمایان گردشگری دوسال زمان می‌ببرد/ تاکید صنعت گردشگری بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی

جبران بیکاری راهنمایان گردشگری دوسال زمان می‌ببرد/ تاکید صنعت گردشگری بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی

رئیس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: پروتکل های بهداشتی برای مسافران در صنعت گردشگری رعایت می شود و اتوبوس ها، هتل ها و سایر خدمات گردشگری بر رعایت این موارد تاکید دارند.

0علی صدرنیا رئیس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره تورهای نوروز 1401 اظهار کرد: تورهای ورودی بهار امسال باوجود اینکه ویزا داده می شود در شرایط مطلوبی قرار ندارد. شیوع ویروس کرونا باعث کاهش ثبت نام ها شده است.

وی افزود: گردشگران خارجی برخلاف تصور ما حدود یک سال قبل تصمیم به سفر می گیرند بنابراین به نظر می رسد بازگشت تورها به سرعت نخواهد بود و پس از کنترل کامل بیماری کرونا باید انتظار ورود گردشگران را داشته باشیم.

صدرنیا با اشاره به مشکلات گردشگران خارجی برای ورود به ایران تصریح کرد: ایران در منطقه پرخطر قراردارد و گردشگران باید مبلغ زیادی برای بیمه شدن هزینه کنند. هنگام ورود به کشور این افراد باید مدت زیادی را در قرنطینه بمانند که این امر برای آنان مشکل زاست.

رئیس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی درپاسخ به سوالی مبنی براینکه چند درخواست برای ورود گردشگران خارجی داشته ایم گفت: تعداد متقاضیان کم است و این امر باعث بیکاری راهنمایان گردشگری نیز می شود و تنها کمکی که به این افراد شده است پرداخت یک میلیون تومان بوده است که قرار بر این بود این رقم بیشتر باشد.

وی ادامه داد: جبران سال های بیکاری تورلیدرها حداقل دوسال زمان می برد و به همین علت بسیاری از این افراد درحال خارج شدن از این حرفه هستند. 

صدرنیا درباره گردشگری داخلی در ایام نوروز بیان کرد: در نوروز برخلاف تصور عامه بخش گردشگری فعالیتی آنچنانی ندارد چراکه منظور از گردشگری این است که افراد با استفاده از امکانات گردشگری سفر کنند و از هتل ها، آژانس ها و تورلیدر ها استفاده کنند.

رئیس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی درباره رعایت پروتکل های بهداشتی در صنعت گردشگری تصریح کرد:  پروتکل های بهداشتی برای مسافران در صنعت گردشگری رعایت می شود و اتوبوس ها، هتل ها و سایر خدمات گردشگری بر رعایت این موارد تاکید دارند.

 

انتهای پیام