شهر خبر

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

برنامه هفتم توسعه بر اساس حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی تدوین شود

قانون مصوب مجلس در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اولویت امور اجرایی دولت باشد

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به نام‌گذاری سال 1401 به «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» گفت: با توجه به اینکه تدوین برنامه هفتم توسعه در دستور کار سال پیش‌ روست، این برنامه باید با تمرکز بر حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی تدوین شود.

اعتمادآنلاین|

رهبر انقلاب سال 1401 را سال «تولید ، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کردند.

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این باره گفت: درباره موضوع و اهمیت تولید در سنوات گذشته بحث حمایت از تولید و حوزه اقتصاد مطرح بود و حالا مقام معظم رهبری سال 1401 را سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کرده‌اند که مسیر حرکت را در سال پیش‌ رو مشخص می‌کند.

او ادامه داد: در چارچوب کلی اهمیت موضوع تولید، این نام‌گذاری سمت و سو و جهت حرکت را نشان می‌دهد که باید به سمت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان سرعت بگیرد.

جوکار درباره اهمیت حوزه دانش‌بنیان نیز گفت: کسانی که دارای ایده و خلاقیت هستند این ایده‌ها را تجاری‌سازی کرده و امروز بیشترین خدمت را در حوزه اقتصاد می‌کنند و حتی بحث ارزآوری آنها نیز حائز اهمیت است.

او افزود: اگر دولت در سال 1401 توجه همه‌جانبه به اجرای قانون مصوب مجلس یازدهم درباره حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشد، می‌توان شعار و نام‌گذاری امسال را محقق کرد.

جوکار با تاکید بر اینکه دولت باید در زمینه اشتغال‌زایی نیز گام‌های لازم را بردارد توضیح داد: در بحث اشتغال‌زایی باید برنامه‌ریزی‌های جدی در حوزه دانش‌بنیان صورت بگیرد.

او خاطرنشان کرد: بیشتر جوانان ما دانش‌آموختگان دانشگاهی هستند و نقش مهمی در شرکت‌های دانش‌بنیان دارند و همین الگو باید تحت حمایت قرار گیرد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس یازدهم با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه در سال 1401 گفت: سال 1401 سال تدوین و تصویب برنامه هفتم هم خواهد بود؛ یقیناً مجلس در برنامه هفتم توسعه احکامی در راستای تحقق شعار سال تصویب می‌کند.