شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#مجمع عمومی سازمان ملل

اظهارات جالب رئیس مجمع عمومی سازمان ملل درباره عیدنوروز

کدخبر: 484500
اقتصادنیوز: عبدالله شهید رئیس مجمع عمومی سازمان ملل با تبریک عید نوروز اظهار داشت: بیایید از الهامات و ارزش های نمادین نوروز بهره بگیریم تا هیچکس عقب نماند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، به ابتکار و با محوریت نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در نیویورک و با مشارکت ۱۱ کشور دیگر حوزه  نوروز، نشست بزرگداشت روز بین المللی نوروز به صورت مجازی، روز سه شنبه دوم فروردین ماه ۱۴۰۱ در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد.

 در این نشست که ریاست آن را مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل برعهده داشت، دبیرکل سازمان ملل، رئیس مجمع عمومی و رئیس شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل نیز حضور داشتند.

عبدالله شهید رئیس مجمع عمومی در سخنان خود اظهار داشت: نوروز به عنوان گرامیداشت اولین روز بهار و سال جدید، منادی آغازی و امیدی جدید است.

وی افزود: در این دوران بی سابقه، میراث فرهنگی نوروز، مبتنی بر ارزش هایی مانند صلح، همبستگی، دوستی، آشتی و نیز احترام به تنوع میان مردم و جوامع، بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است.

وی اضافه کرد: بشریت زمستان بلند و تاریکی را تحمل کرده است و از اضطراب بالایی در رنج است. همه ما مشتاق امید، تجدید حیات و فرارسیدن روزهای بهتر هستیم.

عبدالله شهید گفت: نوروز، سراسر شفا و تولد دوباره زمین است. نمادی از صبر، عشق، توانمندی و بخشش. در این روز نوی بهار، از همه همنوعانم انتظار مهربانی، فروتنی و لطف دارم تا کمک کنند دوره ای از صلح و یگانگی، دوره ای از آشتی و دوستی و دورانی سرشار از آغازهای جدید را تجربه کنیم.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: بیایید از الهامات و ارزش های نمادین نوروز بهره بگیریم تا هیچکس عقب نماند و بگذارید وعده ای که در اولین روزهای همه گیری داده بودیم عمل کنیم: بهبودی بهتر، بازسازی بهتر و نهایتا بهتر شدن و بهتر بودن.
عبدالله شهید ابراز امیدواری کرد که نوروز امسال نه فقط آغاز بهار و تولد دوباره طبیعت، بلکه بازآفرینی قرار اجتماعی، اخلاقی و معنوی انسانها با یکدیگر باشد.

وی در پایان گفت در این زمانه خطیر، باید همه دست در دست یکدیگر بگذاریم و از روی آتش درگیری، تغییرات اقلیمی و همه‌گیری بپریم و به خاطر نجات بشریت، ندای صلح سر دهیم.