شهر خبر

برنامه ریزی برای اعزام نیروی کار ایرانی به قطر در زمان برگزاری جام جهانی/ 5 هزار نیروی کار خارجی از ایران رفتند

برنامه ریزی برای اعزام نیروی کار ایرانی به قطر در زمان برگزاری جام جهانی/ 5 هزار نیروی کار خارجی از ایران رفتند

قاسم پور گفت: درزمان برگزاری جام جهانی قطر برنامه این است که افرادی برای کار به این کشور اعزام شوند و بعد از پایان بازی ها به کشور بازگردند.

قاسم رستم پور رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا اظهار کرد: ایراداتی در راستای اعزام نیروی کار به خارج از کشور مشاهده شد و ما برای بررسی موضوعات وقفه ای در اعزام نیرو ایجاد کردیم.

وی با اشاره به اینکه بعد از ارزیابی مجوزات مراکز اعزام نیروی کار به خارج از کشوری وقفه ای در این زمینه ایجاد شده است، گفت: تیم مدیریتی جدید روی موضوعاتی چون فرار مغزها و... حساس است و متعقدیم نباید بستری فراهم شود تا مغزها از کشور بروند.

رستم پور ادامه داد: اگر نظام مند و کنترل شده اعزام نیرو به خارج پیش نرود خطرناک خواهد بود و ممکن است افراد از خارج از کشور شوند و دیگر به کشور بازنگردند.

رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال وزارت کار بیان کرد: کشور هایی چون صربستان، فنلاند فرستنده هایی که به ایران اعزام کردند و در نشستی مشترک درخواست داشتند که در چندین حوزه خواهان جذب نیروی کار ایرانی هستند.

وی با اشاره به اینکه این کشور ها اعلام کردند که وزای کار و حمایت های خاص به نیروهای کار داده می شود، ادامه داد: درزمان برگزاری جام جهانی قطر برنامه این است که افرادی برای کار به این کشور اعزام شوند و بعد از پایان بازی ها به کشور بازگردند.

رستم پور بیان کرد: اعزام نیرو کار با کشور های مذاکره شده در حال رایزنی است.

وی با بیان اینکه ما در نظر داریم زمانی که نیروی کارایرانی به خارج از کشور اعزام می شود، اقداماتی چون انتقال تکنولوژی، برگشتن به ایران، رسیدن درآمد حاصل از کار به خانواده آن نیروی اعزام شده اتفاق بیوفتد، گفت: فعلا مجوز جدیدی به دفاتر اعزام نیروی کار جدید صادر نمی شود تا بررسی های ما در وزارت کار به نتیجه برسد.

رستم پور درباره جذب نیروی کار خارجی در ایران گفت: شرکت های مختلفی هستند که در حال حاضر نیروی های کار خارجی از کشور های پاکستان، اروپایی و... دارند.

وی با اشاره به اینکه هدف ما از جذب نیروی کار خارجی گفت: زمانی که خارجی ها در ایران سرمایه گذاری می کنند در فاز اول نیروی کار هم می آورند که این اتفاق موجب انتقال تجربه، تکنولوژی و... از نیروی خارجی به ایرانی می شود.

رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال وزارت کار بیان کرد: تاکنون بیش از 5 هزار نیروی کار خارجی از ایران رفتند و نیروی کار ایرانی جایگزین آن شده است چراکه در کنار نیروی خارجی یک نیروی ایرانی حضور دارد و این امر موجب انتقال تجارب شده است.

رستم پور تصریح کرد: شرکت هایی در ایران وجود داردکه خارجی ها سرمایه گذاری کردند و نیروی کار نیز داشته است اما در حال حاضر به مرحله ای رسیده است که انتقال تجربه به نیروی ایرانی صورت گرفته است و نیروی کار خارجی به کشور مبدا بازگشته است.

انتهای پیام