شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#بلاروس#پوشش#سه شنبه

بلاروس یک شبکه جاسوسی اوکراین را منهدم کرد

بلاروس یک شبکه جاسوسی اوکراین را منهدم کرد

کمیته امنیت دولتی بلاروس(KGB)  روز سه شنبه مدعی شد که یک شبکه جاسوسی اوکراینی را که تحت پوشش دیپلماتیک فعالیت داشته اند، از بین برده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی بلاروس (بلتا) گزارش داد، کمیته امنیت دولتی بلاروس اعلام کرد که بررسی‌ها نشانگر برنامه های جاسوسی برخی دیپلمات‌ها اوکراینی بوده و اقداماتی برای مقابله با فعالیت های اطلاعاتی انجام شده است.

براساس بیانیه کمیته امنیت دولتی بلاروس، ۱۹ دیپلمات در سفارت اوکراین مشغول به کار هستند که هشت نفر از آنها در بخش های مختلف سرویس ویژه نیز به کار گرفته شده اند.

کمیته دولتی بلاروس با افشای اسامی اوکراینی هایی که در قالب دیپلمات در سفارت مشغول به کار هستند اعلام کرد که این بدان معناست که نمایندگان اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین، سرویس مرزی دولتی اوکراین و سرویس اطلاعات خارجی اوکراین از موضع نهاد دیپلماتیک عمل می کنند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز  پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد. درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد و بلاروس که از روسیه دفاع کرده است، تحت تحریم های آمریکا قرار گرفته است.

منبع: ایرنا