شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#ایالات متحده

سالیوان: آمریکا برنامه‌ای برای بستن سفارت خود در مسکو ندارد

سالیوان: آمریکا برنامه ای برای بستن سفارت خود در مسکو ندارد

جان سالیوان سفیر آمریکا در روسیه گفت که ایالات متحده قصد ندارد سفارت خود در مسکو را ببندد و جو بایدن رئیس جمهوری قصد ندارد او را به واشنگتن فرا بخواند.

به گزارش مشرق، سالیوان به روزنامه روسی "نوایا گازتا" گفت که واشنگتن حضور دیپلماتیک در مسکو را بسیار مهم می داند.

وی با این وجود اشاره کرد که آمریکا نشانه هایی از روسیه می بیند که ممکن است روابط دیپلماتیک قطع شود.

سخنان سالیوان در حالی بیان می شود که سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه گفت که مسکو به دنبال تعطیلی دوجانبه دفاتر دیپلماتیک با آمریکا نیست زیرا چنین کانال های ارتباطی در وضعیت کنونی مهم هستند.

این دیپلمات روس در گفت و گو با برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه تلویزیونی «روسیا وان» ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد: ما نمی خواهیم نمایندگی های دیپلماتیک تعطیل شود، ما بر این باوریم که در شرایط فعلی چنین کانال های ارتباطی اهمیت دارند هرچند که توهم نداریم.

روسیه در واکنش به اقدا واشنگتن در تحریم مقامات روس و اخراج دیپلمات های این کشور، سفارت آمریکا را از استخدام نیروهای روس و شهروندان کشورهای ثالت منع کرد.

سفارت آمریکا سپس اعلام کرد که خدمات کنسولی را کاهش می دهد و در روند رسیدگی به تقاضاهای روادید به جز سفرهای دیپلماتیک  تجدید نظر می کند.

از اول آگوست ۲۰۲۱ ( دهم مرداد سال گذشته ) سفارت آمریکا در مسکو تنها با ۱۲۰ کارمند فعالیت می کند که پایین ترین تعداد پرسنل در پنج سال گذشته است.

منبع: ایرنا