شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ملک#عربستان

رایزنی رئیس شورای حاکمیتی سودان با ملک سلمان، برهان در ریاض به دنبال چیست؟

رایزنی رئیس شورای حاکمیتی سودان با ملک سلمان، برهان در ریاض به دنبال چیست؟

رئیس شورای حاکمیتی سودان در حالی در عربستان با ملک سلمان دیدار کرد که تظاهرات در سودان علیه حکومیت نظامیان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان در دیدار با مقامات ارشد عربستان روابط دوجانبه و امنیت دریای سرخ را بررسی کرد.

ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، دوشنبه شب میزبان «عبدالفتاح البرهان»، رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان بود.

عبدالفتاح البرهان همچنین با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان، دیدار و ابعاد گوناگون روابط سودان و عربستان و راه‌های گسترش آن و همکاری عربستان در سرمایه‌گذاری در سودان را بررسی کرد.

هماهنگی و همکاری برای تأمین امنیت دریای سرخ و همکاری در عرصه نظامی و مبادله تجارب از دیگر مسائل مورد بحث در این دیدارها بود.

البرهان در این دیدارها از نقش مهم عربستان در حمایت از حکومت انتقالی سودان قدردانی کرد.

ولیعهد عربستان نیز ضمن تأکید بر ادامه این حمایت گفت که صندوق سرمایه‌گذاری عربستان آماده افزایش سرمایه‌گذاری در سودان است.

حجم سرمایه‌گذاری عربستان در سودان در سال‌های 2000-2020 حدود 35.7 میلیارد دلار اعلام شده است.

نوامبر 2019 «محمد حمدان حمیدتی» نائب رییس شورای حاکمیت سودان گفته بود که 30 هزار نیروی سودانی که عمدتا از میان نظامیان واکنش سریع هستند، در یمن حضور دارند.

این در حالی است که هزاران سودانی روز دوشنبه در مخالفت با حکمرانی نظامیان به سمت کاخ ریاست جمهوری این کشور در خارطوم تظاهرات کردند.

معترضان در حالی که شعارهایی در مخالفت با حکمرانی نظامیان سر می‌دادند و سرنگونی حکومت نظامیان را فریاد می‌زدند، به سمت کاخ ریاست جمهوری حرکت کردند و سرودهای انقلابی سر دادند.

معترضان همچنین اقدام به آتش زدن لاستیک ها در جاده‌های اصلی کردند.

این در حالی است که نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان که تنها یک کیلومتر تا کاخ ریاست جمهوری فاصله داشتند، گاز اشک آور و بمب‌های صوتی شلیک کردند.

از زمان کودتای نظامی در سودان، جنبش انقلابی همچنان ادامه دارد و معترضان سودانی با برگزاری فعالیت‌های مختلف، مخالفت خود را با حکمرانی نظامیان اعلام می‌کنند.

طرح ابتکاری سازمان ملل برای همگرایی بین گروهای سودانی هم پیشرفتی در پی نداشته و روز به روز بر وضعیت وخیم اقتصادی و زندگی مردم تاثیر می‌گذارد.

در همین راستا روز یکشنبه وزارت دارایی سودان قیمت فراورده‌های نفتی را افزایش داد.

انتهای پیام/