شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#نمایشگاه کتاب

گلایه مدیر آژانس ادبی پل از عدم موافقت ارشاد با حضور در غرفه تجمیعی ایران در نمایشگاه کتاب بلونیا

گلایه مدیر آژانس ادبی پل از عدم موافقت ارشاد با حضور در غرفه تجمیعی ایران در نمایشگاه کتاب بلونیا

مدیر آژانس ادبی پل می‌گوید که درخواستش برای حضور در غرفه ایران در نمایشگاه کتاب بلونیا مورد موافقت قرار نگرفته و مجبور به حضور به صورت مجازی شده است.

مجید جعفری‌اقدم مدیر آژانس ادبی و ترجمه پل در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از حضور این آژانس در بخش گلوبال رایت نمایشگاه کتاب بلونیا خبر داد و گفت:‌ آژانس ادبی پل امسال برای عرضه و معرفی 62 عنوان کتاب ایرانی در موضوع کودک و نوجوان و معرفی 30 تصویرگر ایرانی در بخش گلوبال رایت نمایشگاه کتاب بلونیا به صورت مجازی شرکت می‌کند.

وی درخصوص چرایی عدم حضور در نمایشگاه گفت:‌ ما درخواست داشتیم تا مثل هر سال در غرفه تجمیعی ایران حضور پیدا کنیم و به معرفی و بازاریابی جهت فروش رایت بیش از 300 عنوان کتاب ایرانی ، معرفی بیش از 40 تصویرگر ایرانی و انتشار و توزیع مجله ویژه نشر ایران در جهان به زبان انگلیسی بپردازیم،‌ اما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاع داده شد که درخواست حضور مورد موافقت معاونت فرهنگی قرار نگرفته است،‌ چرایی این عدم موافقت را نیز اعلام نکردند. با توجه به اینکه فرصت گذشته بود،‌ موفق نشدیم برای حضور مجزا در نمایشگاه ثبت‌نام کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا درخواست هزینه بهایی داشتید یا قرار بود هزینه‌ای برای حضور شما داده شود؟ گفت: خیر، به سنت هرساله ما بر اساس فراخوان اعلامی ثبت نام کردیم تا فضا و میزی جهت فعالیت در اختیار ما قرار داده شود و حضور ما در غرفه هزینه اضافه‌ای برای معاونت نداشته است.

جعفری‌اقدم با اشاره به برنامه حضور مجازی در این نمایشگاه گفت:‌ مذاکره آنلاین و غیرحضوری با 38 ناشر خارجی در جریان برگزاری این نمایشگاه از دیگر برنامه‌های این موسسه در نمایشگاه امسال بلونیا خواهد بود.

وی همچنین از برگزاری مجازی نمایشگاه کتاب لندن خبر داد و گفت:‌ نمایشگاه لندن نیز 16 تا 18 فروردین برگزار می‌شود و ما برنامه‌هایی برای حضور مجازی تدارک دیده‌ایم.

مدیر آژانس ادبی پل با اشاره به دیگر برنامه‌های این آژانس برای معرفی کتاب‌های ایرانی در بازارهای جهانی گفت:‌ ما به دعوت و هزینه اتحادیه ناشران کره جنوبی در نمایشگاه سئول که 11 تا 15 خرداد 1401 برگزار می‌شود،‌ نیز شرکت خواهیم کرد. این نمایشگاه به جهت برخورداری از بخش کپی‌رایت قوی و کارامد جزو نمایشگاه‌های مهم کتاب در جهان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: از آنجایی که کتاب‌های ایرانی و در موضوع کودک و نوجوان و ادبیات داستانی قابلیت بالایی برای ورود به بازار نشر کره جنوبی  و دیگر کشورهای آسیایی جنوب شرقی دارند،‌ این نمایشگاه می‌تواند فرصت خوبی برای ما باشد.

نمایشگاه کتاب بلونیا معتبرترین نمایشگاه کتاب جهان در موضوع کودک و نوجوان و تصویرگری است که همه ساله با حضور صدها ناشر، آژانس ادبی و تصویرگر از سراسر جهان در شهر بلونیا ـ ایتالیا برگزار می‌شود. در این نمایشگاه علاوه بر برگزاری جوایز مختلف ادبی و تصویرگری و فستیوال‌ها و برنامه‌ها کپی رایت هزاران کتاب مبادله می‌شود.

انتهای پیام/