شهر خبر

ذوالفقارنسب:

تیم ملی مقابل کره و لبنان با اقتدار بازی کند/ استعفای گل‌محمدی لوث شده است

تیم ملی مقابل کره و لبنان با اقتدار بازی کند/ استعفای گل‌محمدی لوث شده است

پیشکسوت فوتبال کشورمان تأکید کرد تیم ملی ایران برای اینکه جایگاه خوبی در رده بندی فیفا داشته باشد، باید برابر کره‌جنوبی و لبنان با اقتدار بازی کند.

به گزارش مشرق، بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگویی درباره دو دیدار پیش‌رو تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره‌جنوبی و لبنان در بازی‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، اظهار داشت: اگر صدرنشینی و امتیاز بالاتری در گروه‌مان داشته باشیم در رده‌بندی فیفا جایگاه بهتری خواهیم داشت. درست است به جام جهانی راه یافتیم ولی هدف نهایی‌مان نیست. هدف اصلی‌ این است که با توانمندی و اقتدار برای اولین بار در گروه‌مان در جام جهانی صعود کنیم. باید در ذهن تمامی بازیکنان و کادرفنی جا بیفتد این تیم توانمندی را دارد که از مرحله اول جام جهانی عبور کند.

وی افزود: هر چند بازی در زمین کره سخت است اما برابر این تیم و لبنان باید با اقتدار بازی کنیم. از دید فیفا و محاسبات آنها یک گل هم می‌تواند در جایگاه تیمی که به جام جهانی صعود کرده است، اثرگذار باشد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در رابطه با بخشش محرومیت محمدحسین کنعانی‌زادگان از دو جلسه بازی رسمی به دو بازی دوستانه گفت:هر فدراسیونی یکسری گفتمان درون سازمانی دارند که رسانه‌ای نمی‌کنند. خیلی از کشورها تصمیمات‌شان را علنی می‌کنند و برخی‌ها صلاح می‌دانند این کار را نکنند. اگر کنعانی‌زادگان به خاطری کاری که کرد ۶ تا یکسال محروم شود، ممکن است صدمه ببیند. از یک منظر دیگر تیم ملی هم متضرر خواهد شد. در تصمیم‌گیری‌های فدراسیون فوتبال نبوده‌ام تا بدانم چه اتفاقی افتاده است. مخالف محرومیت کنعانی‌زادگان نیستم ولی به شرط اینکه تذکر داده و جریمه‌اش کرده باشند.

ذوالفقارنسب در خصوص تساوی یک - یک تیم‌های پرسپولیس و استقلال در دربی ۹۸ یادآور شد: دربی به لحاظ کیفی بد نبود ولی یکسری اشتباهات اخلاقی رخ داد و حیف بود چنین اتفاقاتی بیفتد. به نظرم بازی زیاد جالبی نبود و نتیجه مساوی عادلانه بود.

وی با اشاره به رفتارهای یحیی گل‌محمدی در قبال داور گفت: نمی‌دانم چه اتفاقاتی افتاد اما او انتظار نداشت تیمش در بدترین شرایط ممکن به آن شکل گل بخورد. در هر صورت، مربیان باید خویشتن‌دار باشند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص استعفای دوباره گل‌محمدی از سرمربیگری پرسپولیس گفت: یک مقدار این موضوع لوث شده است. به طور دقیق نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که چنین تصمیمی گرفته است. هنوز لیگ به پایان نرسیده، هر چند که استقلال به لحاظ جدولی به قهرمانی نزدیک‌تر شده است.

منبع: تسنیم