شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#روسیه#ایران

بازتاب انتقادی توئیت تند سفارت روسیه در تهران علیه پیام نوروزی بایدن

بازتاب انتقادی توئیت تند سفارت روسیه در تهران علیه پیام نوروزی بایدن

تعجب و تاسف بیشتر از مقامات وزارت خارجه کشورمان است که تاکنون خبری درباره برخورد رسمی و جدی آنان با این سفیر مشتاق به مداخلدر امور داخلی ایران ،آن هم از موضع بالا، اعلام نشده است .

به گزارش خبرآنلاین ، فاطمه کلانتری، خبرنگار سیاست خارجی نوشت:

سفارت فخیمه روسیه در تهران پیام نوروزی رئیس‌جمهور آمریکا به مردم ایران را اوج نفاق نامیده‌اند. حضرات روس، ما خودمان زبان داریم و لازم باشد پاسخ می‌دهیم. وکیل و وصی نمی‌خواهیم.

بازتاب انتقادی توئیت تند سفارت روسیه در تهران علیه پیام نوروزی بایدن

بیشتر بخوانید : 

به گزارش خبرآنلاین ،بهمن ماه گذشته نیز انتشار تصویری از ادای احترام سفیر روسیه به مجسمه «الکساندر گریبایدوف» بنیان گذار معاهده ترکمنچای در صفحه توئیتر این سفارتخانه  ، واکنش های منفی بسیاری برانگیخت .

سفیر روسیه ، هجدهم اسفند ماه همدر نشست خبری با شماری از خبرنگاران ایرانی خواستار استفاده رسانه‌های کشورمان از عبارت «عملیات ویژه نظامی» به جای حمله روسیه به اوکراین شد که این درخواست او از سوی رسانه ها ،«گستاخانه» و «آمرانه» توصیف و مورد انتقاد شدید قرار گرفت .

اقدامات تحریک کننده و نامتعارف سفیر روسیه در تهران درحالی است که اخیرا ، توقف مذاکرت وین در گام نهایی بدلیل مطالبه روسیه از آمریکا برای دادن «تضمین» معافیت از تحریم، واکنش های  انتقادی و حتی ضدپوتین در کشورمان درپی آورد.

مشخص نیست ، سفیر روسیه چرا به جای کاهش تنش ایجاد شده میان مردم ایرران و دولت روسیه ، هچنان اصرار دارد با اقدامات مداخله جویان  ، هیزم بر تنور خشم ایرانیان بریزد؟ 

تعجب و تاسف بیشتر از مقامات وزارتخارجه کشورمان است که تاکنون درباره برخورد رسمی و جدی آنان با این سفیر مشتاق به مداخله در امور داخلی ایران  از موضع بالا، خبری رسمی اعلام نشده است .

بسنده کردن وزارتخارجه به نظاره گری ، شائبه های زیادی را ایجاد و تقویت و غرور ملی را جریحه دار می کنند. 

در شرایطی که طی چند هفته گذشته و تحت تاثیر تحولات مذاکرات وین ، اتهام «روس پرست» به فرهنگ سیاسی کشورمان اضافه شده ، حمایت و حتی تقدیس جنگ روسیه علیه اوکراین ،از سویی و  بدرقه با سکوت مانع تراشی روس ها در مذاکرات وین با مطالبه «تضمین» ،از سوی دیگر ، شائبه هایی جدی نزد افکارعمومی پیرامون رسانه ها و فعالان سیاسی اصولگرا شکل گرفته که درصورت ادامه روند انفعالی و حتی همدلانه آنان با سیاست های کرملین و مداخلات سفیر روسیه در تهران ، بیش از پیش تقویت خواهد شد.

۲۱۲۱