شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#تحریم#ارتباطات

ارتباطات بین المللی دولت در سال ۱۴۰۰ بسیار عالی بود/ دولت در راستای خنثی سازی تحریم ها قدم‌های بزرگی برداشت

ارتباطات بین المللی دولت در سال ۱۴۰۰ بسیار عالی بود/ دولت در راستای خنثی سازی تحریم ها قدم‌های بزرگی برداشت

میرتاج الدینی گفت: با این شرایط کرونایی، سفرهای استانی دولت خوب بود. ارتباطات بین المللی دولت بسیار عالی بود. با همسایگان در حوزههای اقتصادی قدمهای خوبی برداشت و توانست برای خنثی سازی تحریم‌ها کارهای مهمی انجام دهد.

«سیدمحمدرضا میرتاج الدینی»، نماینده مردم تبریز، آذرشهر، اسکو و نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با میزان تحقق شعار سال ۱۴۰۰ از سوی دولت و مجلس گفت: آن‌ چه که مد نظر مقام معظم رهبری بود، به طور کامل عملیاتی نشد. این شعار باید راهبرد سال آینده هم باشد. مجلس در این باره رفع موانع را تصویب کرد، که قدم خوبی بود. دولت سیزدهم از زمانی که آمد شروع به برطرف کردن موانع کرد اما موانع کاملا برطرف نشده است. موانع داخلی داریم، وارد کنندگان و تولیدگنندگان وقتی که می آیند تا مراحل گمرک و خروج از گمرک را طی کنند، از موانعی که رفع نشده ناراحتند و ماه‌ها معطل این مسئله هستند. دولت محترم باید یک بار دیگر ارزیابی کند که کدام موانع باقی است تا آن‌ها را برطرف کند.  

وی در رابطه با عملکرد دولت در شش ماه نخست فعالیت خود و مهم‌ترین مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۰ افزود: شش ماه اگرچه زمان کمی برای ارزیابی عملکرد دولت است، اما شروع دولت، شروع خوبی بوده است و در شش ماه آثار اقدامات اقداماتش ظاهر شده است. مهم‌ترین اقدام دولت این بود که دولت را مردمی کرد و سفرهای استان‌ها رفت. با این شرایط کرونایی، سفرهای استانی دولت خوب بود. ارتباطات بین المللی دولت بسیار عالی بود. با همسایگان در حوزههای اقتصادی قدمهای خوبی برداشت و توانست برای خنثی سازی تحریم‌ها کارهای مهمی انجام دهد. فروش نفت ما دو و نیم برابر شد. در کارهای عمرانی یک رونقی ایجاد شد. مسکن را که یکی از موتورهای پیشران اقتصاد کشور است، برنامه یک میلیون مسکن را و کارهای اولیه اش را انجام داده است. 

وی در رابطه با مهم‌ترین مصوبه مجلس تصریح کرد: مصوبات زیادی داشتیم، اما مهم‌ترین مصوبه ما نهایی کردن لایحه رتبه بندی معلمان بود.

وی در پایان با تبریک سال جدید خاطرنشان کرد: سلام و عرض ارادات و آرزوی سلامتی و حل مشکلات اقتصادی برای همه مردم دارم. ان شاالله کشور ایران اسلامی با عزت و اقتدار بیشتر و گشایش در اقتصاد برای همه مردم باشد.

انتهای پیام