شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#آماده#قانون‌گذاری#نظارت#برای#تحقق#شعار#سال#است

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مجلس آماده قانون‌گذاری و نظارت برای تحقق شعار سال است

نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ بر اساس نگاه دقیق رهبر انقلاب است/ حوزه دانش‌بنیان فرصتی بی‌بدیل برای شرایط فعلی امروز اقتصاد ایران است/ در بودجه ۱۴۰۱ حدود ۱۰۰هزار میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی در کل کشور در نظر گرفته شده است

ولی اسماعیلی با اشاره به نام‌گذاری سال 1401 با عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» گفت: مجلس قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین و تخصیص اعتبارات برای تحقق شعار سال اعم از توجه به تولید و حوزه دانش‌بنیان و همچنین اشتغال‌زایی را در دستور کار خود دارد.

اعتمادآنلاین|

رهبر انقلاب در سخنرانی خود سال 1401 را به عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری و چشم‌انداز موفقیت سال آینده را بر مبنای دانش و علم ترسیم و رسیدن به این مهم را در سایه همکاری تمام سازمان و نهادها خواندند.

ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره این نام‌گذاری گفت: این نام‌گذاری بر اساس نگاه دقیق رهبرانقلاب بر مبنای آسیب‌ها و نیازهای جدی و امروز جامعه است کما این که حوزه دانش‌بنیان هم فرصتی بی‌بدیل برای شرایط فعلی امروز اقتصاد ما و هم مساله اشتغال دغدغه اصلی معیشتی و اجتماعی است.

وی همچنین افزود: در شرایط امروز کشور بدون شک مساله دانش‌بنیان‌ها یه فرصت مهم برای ما است که باید اهداف تعریف شده در گام دوم انقلاب را از طریق تمرکز بر این حوزه پیگیری کنیم.

اسماعیلی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را از راهبردها و دستورکارهای جدی مجلس یازدهم در سال پیش رو توصیف و تصریح کرد: مجلس در سال 1400 نیز قانونی درباره حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تصویب کرد که نظارت بر حسن اجرای این قانون در دستور کار مجلس خواهد بود.

وی با اشاره به این که تمرکز بر تولید در حوزه دانش‌بنیان منجر به اشتغال‌زایی نیز می‌شود، گفت: مسائل تسهیل مجوز کسب و کارها و الکترونیکی شدن مجوزها، موضوع مهمی در حوزه دانش بنیان خواهد بود و باید به شکلی فعالیت کنیم که آمار شرکت‌های دانش‌بنیان از 5 هزار شرکت فعلی نیز فراتر رود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری خاطرنشان کرد: در بودجه سال 1401 حدود 100هزار میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی در کل کشور در نظر گرفته شده است و علاوه بر این مجلس قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین و تخصیص اعتبارات برای تحقق شعار سال اعم از توجه به تولید و حوزه دانش‌بنیان و همچنین اشتغال‌زایی را در دستور کار خود دارد.