شهر خبر

کرملین:

ایده «ماموریت حافظ صلح» از سوی ناتو در اوکراین را نمی‌پذیریم

ایده «ماموریت حافظ صلح» از سوی ناتو در اوکراین را نمی‌پذیریم

سخنگوی کرملین امروز در سخنانی اعلام کرد: ایده «ماموریت حافظ صلح» از سوی ناتو در اوکراین را نمی‌پذیریم؛ پیش از برگزاری نشست میان پوتین و زلنسکی، باید مذاکرات میان دو طرف پیشرفت داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز دوشنبه اعلام کرد: نظر مسکو نسبت به ایده «ماموریت حافظ صلح» مربوط به هر کشور عضو ناتو در اوکراین که باشد، منفی است.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص گفت: همه در جهان اکنون باید از نفوذ خود بر کی یف برای سازگارتر کردن این کشور (در مذاکرات میان مسکو و کی یف) استفاده کنند.

پسکوف اضافه کرد: ملی گرایان اوکراینی از هر وقفه ای برای تجدید قوا و حملات دوباره استفاده می کنند. تحریم نفتی توازن انرژی در اروپا را برهم می زند.

وی پیرامون احتمال ملاقات پوتین و زلنسکی رؤسای جمهور دو کشور روسیه و اوکراین نیز گفت: هنوز توافقی نشده که قرار باشد آن را قطعی کرد.

سخنگوی کرملین درباره احتمال توقف جنگ در زمان مذاکره سران روسیه و اوکراین گفت: قبل از برگزاری نشست باید پیشرفت اساسی حاصل شود. مذاکرات پیشرفت چندانی ندارد. آماده‌ایم سریعتر از اوکراین در مذاکرات وارد عمل شویم.