شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تولید نفت#عربستان#دولت

وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام آمریکایی؛

بایدن سامانه‌های پاتریوت را برای افزایش تولید نفت به ریاض فرستاد

بایدن سامانه‌های پاتریوت را برای افزایش تولید نفت به ریاض فرستاد

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد: دولت «جو بایدن» تعداد قابل توجهی سامانه پاتریوت را در ازای افزایش تولید نفت برای عربستان ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه وال استریت ژورنال امروز دوشنبه به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که دولت «جو بایدن» ماه گذشته میلادی تعداد قابل توجهی سامانه پاتریوت را به درخواست عربستان سعودی برای مقابله با ارتش و مبارزان یمنی به ریاض فرستاده است.

به گزارش این رسانه، مقامات آمریکایی دراین باره می گویند که این اقدام کاخ سفید علیرغم تنش هایی است که در روابط میان دو کشور وجود دارد.

وال استریت ژورنال ادعا کرد: این اقدام بایدن در راستای وعده واشنگتن به حمایت ازدوستان آمریکا در منطقه به شمار می آید!

مقام آمریکایی مذکور اضافه کرد: واشنگتن امیدوار است که عربستان تولید نفت خود را برای کاهش قیمت سوخت افزایش دهد.

تقاضای کشورهای غربی برای افزایش تولید نفت به دنبال آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین با هدف حمایت از غیرنظامیان در دونباس از ۲۴ فوریه فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۰)، مطرح شد.

گفتنی است که درخواست های ریاض برای بهره مندی از سامانه های پاتریوت بیشتر در حالی مطرح شده است که حملات تلافی جویانه موشکی و پهپادی ارتش و مبارزان یمنی ادامه داشته و سامانه های متعدد مستقر در عربستان نیز تا کنون موفق نشده اند از مراکز حیاتی ریاض در برابر یمنی ها محافظت کنند.

در این ارتباط، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز یکشنبه از سومین مرحله عملیات شکست محاصره خبر داد.

وی تاکید کرد که در این عملیات شرکت آرامکو در جده و اهداف حیاتی در جیزان با چند موشک بالستیک و بالدار قدس ۲ هدف قرار گرفت.

نیروهای مسلح یمن از انجام عملیاتی با نام کسر الحصار الثانیه (شکست محاصره) خبر دادند که در آن از انواع موشک های بالستیک و پهپادها استفاده شده است.