شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایلام#تنگه#رازیانه#یکی#جاذبه#های#جالب#گردشگری

تنگه رازیانه یکی از جاذبه های جالب گردشگری در ایلام

تنگه رازیانه یکی از جاذبه های جالب گردشگری در ایلام

تنگه رازیانه درایلام یکی از جاذبه های گردشگری بی نظیر است که درشهرستان بدره قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام ؛این جاذبه ی طبیعی  در ایلام، در دامنه ی ارتفاعات کبیرکوه قرار گرفته است. این تنگه ی زیبا از کنار جاده ایلام – دره شهر امتداد پیدا کرده و محلی برای تفریح و بازدید گردشگران نیز می باشد. این تنگه در طی سالهای گذشته در فهرست آثار طبیعی ملی کشور نیز ثبت شده است. تنگه ی رازیانه علاوه بر این که برای گردشگران بسیار جذاب است، دارای شرایط تحقیق برای علومی همچون : مطالعه ی پژوهشگران علوم زمینی، محیط زیست، هیدرولوژی است.

بهترین زمان سفر به تنگه رازیانه

برای اینکه بیشترین لذت را از تنگه زیبای رازیانه ایلام داشته باشید، فصل بهار یا زمستان را برای سفر خود انتخاب کنید که آب‌و‌هوای مطبوع و معتدلی بر منطقه حاکم می‌شود و رودخانه‌ی آن نیز پرآب است.

فصل بهار و زمستان، بهترین زمان سفر به تنگه رازیانه است

پاییز هم جذابیت‌های خاص خود را دارد و می‌توانید طبیعت هزاررنگ این منطقه را به نظاره بنشینید. با فرارسیدن تابستان، هوای این منطقه گرم شده و رودخانه آن نیز بسیار کم‌آب می‌شود؛ با این حال برخی از گردشگران این فصل را مغتنم می‌شمارند و درست بر بلندای دیواره‌های تنگه رازیانه و در دامنه کبیرکوه چادر می‌زنند و شبی را در دل طبیعت سپری می‌کنند.

چطور به تنگه رازیانه برویم؟

چطور به تنگه رازیانه برویم

جاده ایلام به بدره را در پیش بگیرید و حدود ۵۰ کیلومتر آن‌طرف‌تر و نرسیده به شهر بدره، مسیری فرعی در کنار جاده قرار دارد که با وارد شدن به آن، ابتدا به روستای پاکل و بعد به چنارباشی می‌رسید

 

چرا به این تنگه، رازیانه می‌گویند؟

تنگه رازیانه

 

علت نام‌گذاری این تنگه، رویش گیاه دارویی رازیانه در این منطقه است که با گل‌های زرد رنگ خود، زیبایی دوچندانی به آن بخشیده‌اند. چندین هزارسال است که این گل‌ها در دامان کبیرکوه از دل زمین می‌رویند.

نحوه شکل‌گیری تنگه رازیانه

تنگه رازیانه ایلام کجاست

 

درباره‌ی نحوه‌ی شکل‌گیری تنگه رازیانه باید گفت که با وقوع زمین‌لرزه و شکستن لایه‎های ضخیم آهک، این شکاف عمیق در دل زمین به وجود آمد و فرآیندهای گوناگون انحلال و فرسایش و فشره‌شدن صخره‌ها و سنگ‌های آهکی در طول چندین میلیون سال، چنین شاهکار زیبایی را در دل طبیعت خلق کرده است. با این حال، عوامل جغرافیایی و علمی متعدد دیگری نیز در پیدایش تنگه تأثیرگذار بوده‌اند.

انتهای پیام