شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سهام عدالت

وضعیت سهام عدالت متوفیان چگونه خواهد شد؟

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: پیش‌بینی‌ها و هماهنگی‌ها با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نشان می‌دهد که بتوانیم سامانه انتقال سهام عدالت به وراث را تا شهریور ۱۴۰۱ کلید بزنیم.

وضعیت سهام عدالت متوفیان چگونه خواهد شد؟

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باغستانی گفت: بیش از ۳ میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت فوت شده اند. با توجه به وراث این افراد چیزی حدود ۱۵ میلیون نفری مشمول این نوع از سهامداری هستند. با هماهنگی با قوه قضائیه و دفاتر پیشخوان دولت می توان زیرساخت های پرداخت سود به وراث را الکترونیکی فراهم کنیم.

پیش بینی ها و هماهنگی ها با شرکت سپرده گذاری مرکزی نشان می دهد که بتوانیم سامانه انتقال سهام عدالت به وراث را تا شهریور ۱۴۰۱ کلید بزنیم. نکته مهم این است که همراه با انتقال سهام به وراث توزیع سود را نیز انجام خواهیم داد.

محسن انصاری مدیر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفته بود: تا یک ماه آینده شرکت سپرده گذاری اطلاعیه رسمی در مورد این موضوع منتشر خواهد کرد و وراث متوفیان سهام عدالتی باید منتظر این اطلاعیه باشند. در این اطلاعیه اعلام می شود که وراث باید به چه سایتی مراجعه کرده و برای دریافت این سهام چه مدارکی را کامل کنند.

۲۱ اسفند به حساب مشمولان سهام عدالت سود عملکرد سال مالی ۱۳۹۹ شرکت‌های سرمایه پذیر واریز شد. این سود برای ۴۳ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۳۳۱ نفر واریز شد.