شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش

محاکمه ۸ نفر در مصر به اتهام جاسوسی برای داعش

محاکمه هشت نفر در مصر به اتهام جاسوسی برای داعش

واحد مبارزه با تروریسم دادگاه امنیت اضطراری مصر امروز یکشنبه به اتهامات هشت نفر در رابطه با جاسوسی برای داعش رسیدگی می کند.

به گزارش مشرق، راشاتودی نوشت: مدعی العموم مصر متهمان را به دلیل جاسوسی برای تشکیلات داعش و گروههای وابسته به آن در لیبی با هدف ارتکاب جنایت های ترویستی علیه شهروندان مصری ساکن آن کشور به دادگاه معرفی کرده است.

اتهامات این افراد شامل آدم ربایی و شکنجه فیزیکی شهروندان مصری برای باج گرفتن از بستگان آنها درقبال آزادی، تامین منابع مالی و اطلاعاتی برای این گروه، و خرید و فروش انسان و قاچاق مهاجران غیرقانونی است.

تحقیقات دادستانی عالی امنیت مصر دراین باره آغاز شده و تحقیقات سازمان امنیت ملی این کشور نیز حاکی از دست داشتن  متهم ردیف اول، محمد رجب عبدالواحد حسن (شهروندمصری) در زمینه مهاجرت غیرقانونی و فرستادن مهاجران از مرزهای غربی کشور به لیبی و جاسوسی برای سازمان تروریستی "داعش" و تشکیلات مربوط به آن است، متهمان لیبیایی (عماد احمد) ،عبدالسلام الورفلی، مفتاح احمد عبدالسلام ورفلی، ایاد احمد عبدالسلام الورفلی و مروان الغریب نیز از طریق این فرد اطلاعاتی درباره شهروندان مصری که در لیبی سفر و اقامت می کنند ، بدست می آوردند.

بر اساس اعتراف های متهمان و نوار مکالمه های موجود و شهادت قربانیان و خانواده هایشان ، این متهمان به لیبی تردد داشته و پس از حوادث لیبی، با عناصر سازمان تروریستی داعش توافق کرده اند تا با ربودن شهروندان مصری، از خانواده های آنان باج گیری کنند.

 این گروه موفق به ربودن ۱۴ مصری در ابتدای سال ۲۰۱۷ شده بودند، ربوده شدگان به عناصر داعش تحویل داده شدند تا ربایندگان با تهدید به قتل از خانواده های این افراد باجهای هنگفتی مطالبه کنند.

منبع: ایرنا