شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#قبال#وزیر خارجه#وزارت خارجه#چین

وزیر خارجه چین:

پکن قصد دارد موضع مستقل خود در قبال اوکراین را حفظ کند

پکن قصد دارد موضع مستقل خود در قبال اوکراین را حفظ کند

وزیر خارجه چین امروز در سایت رسمی وزارت خارجه این کشور در خصوص تحولات جاری در اوکراین نوشت: موضع چین عینی و منصفانه است و خواست بیشتر کشورها را بر آورده می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «وانگ یی» وزیر خارجه چین اعلام کرد که موضع کشورش در ارتباط با بحران اوکراین واقع‌گرایانه و منصفانه است و زمان نشان خواهد داد که چین در سَمت درستی از تاریخ بوده است.

وزیر خارجه چین امروز یکشنبه در سایت رسمی وزارت خارجه این کشور نوشت: موضع چین عینی و منصفانه است و خواست بیشتر کشورها را بر آورده می کند. زمان نشان خواهد داد که چین در سمت درست تاریخ قرار دارد.

به گفته «وانگ یی»، پیشتر شی جین پینگ رییس جمهور چین در گفتگو با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا موضع پکن در قبال اوکراین را به طور واضح و جامعی توضیح داد و مهمترین پیام این است که برای حل بحران و تضمین ثبات در اروپا باید ذهنیت جنگ سرد و رویارویی بلوکی را کنار گذاشت و یک موضع متعادل، معماری موثر و پایدار در امنیت منطقه ای شکل داد.

وانگ یی اضافه کرد: ضروری است که همه طرف ها با یکدیگر همکاری کنند تا راه حلی برای بحران از طریق گفتگو و مذاکره پیش ببرند تا نبرد در اسرع وقت متوقف شده و از تلفات غیرنظامیان هم جلوگیری شود. ما قصد داریم موضوع مستقل خود را حفظ کنیم.