شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#عراق

عضو ائتلاف «دولت قانون» عراق:

برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق بعید است

برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق بعید است

یک عضو ائتلاف «دولت قانون» در واکنش به برخی اظهارنظرها مبنی بر محتمل بودن برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی زودهنگام، گفت: بعید است چنین اتفاقی رخ دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد الشمری» عضو ائتلاف «دولت قانون» عراق امروز شنبه به برخی اظهارنظرها پیرامون محتمل بودن برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، عضو ائتلاف دولت قانون تصریح کرد: بعید است اوضاع در عراق به سمت و سوی برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی زودهنگام پیش رود. درحال حاضر مذاکرات سیاسی میان هیئت هماهنگی و جریان صدر برای برون رفت از بن بست سیاسی ادامه دارد.

این شخصیت عراقی یادآور شد: باید این مسأله را نیز در نظر گرفت که دولت قادر به فراهم آوردن مقدمات برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی زودهنگام نیست. آنچه که واضح به نظر می‌رسد این است که با تفاهم احتمالی میان هیئت هماهنگی و جریان صدر، امکان ظهور و بروز یک غافلگیری در عرصه سیاسی وجود دارد.

این درحالی است که پیشتر «محمد البلداوی» عضو ارشد ائتلاف فتح عراق گفته بود: در حال حاضر مذاکرات و رایزنی‌های مثبتی میان هیئت هماهنگی شیعیان و جریان صدر در جریان است.