شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خرید و فروش#توقف#دلار؟

توقف خرید و فروش دلار؟

روز گذشته بازار معاملات پشت خطی به استقبال عید نوروز رفت و خرید و فروش دلار فردایی تعطیل بود. با توجه به توقف خرید و فروش دلار در معاملات پشت خطی احتمالا در بازار ارز امروز نرخ دلار نوسان محدودی را تجربه کند.

اقتصاد توقف خرید و فروش دلار؟

بازار ارز روز پنجشنبه گذشته شاهد کاهش نرخ دلار بود. نرخ دلار ۲ روز پیش ۱۸۰ تومان عقب نشینی کرد و با ۲۶ هزار و ۲۲۰ تومان معامله شد.

خرید و فروش دلار فردایی تعطیل شد

روز گذشته بازار معاملات پشت خطی به استقبال عید نوروز و بهار رفت و خرید و فروش دلار فردایی تعطیل بود. با توجه به توقف خرید و فروش دلار در معاملات پشت خطی احتمالا در بازار ارز امروز نرخ دلار نوسان محدودی را تجربه کند.

تقاضا برای لیر و دلار افزایش می‌یابد؟

برخی از معامله گران بازار سکه می‌گویند که بازار ساز در انتهای سال تمایل دارد که نرخ دلار در کانال ۲۶ هرار تومان نباشد. از طرفی هم این روز‌ها محدودیت‌های کرونایی کاهش پیدا کرده و تعداد زیادی از افراد برای کنسرت‌های هفته ابتدایی نوروز در ترکیه نیاز به تهیه ارز دارند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در برخی از این کنسرت‌ها مقادیر زیادی بلیط فروخته شده است و با توجه به اینکه تعداد زیادی از تماشاگران از ایران به ترکیه سفر می‌کنند، می‌توان انتظار افزایش تقاضا برای دلار و لیر را داشت.

اخبار مثبت برجامی در بازار ارز

معامله گران کاهشی باور دارند که اخبار مثبتی از احیای برجام به گوش می‌رسد و به همین دلیل باور دارند که نباید چندان انتظار رشد نرخ اسکناس امریکایی را داشت. آنها امیدوارند که در آخرین روز سال اسکناس امریکایی به زیر مرز۲۶هزار تومانی بازگردد. از نگاه آنها بازارساز نیز تمایل دارد که حداقل نرخ بسته شده امسال در کانال ۲۶ هزار تومان نباشد.

منبع: اقتصاد نیوز