شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه

زلنسکی خواستار مذاکرات صلح جامع و هدفمند با روسیه شد

زلنسکی خواستار مذاکرات صلح جامع و هدفمند با روسیه شد

رئیس‌جمهوری اوکراین پس از گذشت سه هفته از حمله روسیه به خاک کشورش، امروز شنبه در تازه ترین اظهارات خود، خواستار مذاکرات صلح جامع و هدفمند با روسیه با هدف متوقف کردن جنگ در کشورش شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولودمیر زلنسکی در حالی خواستار این مذاکرات امنیتی با روسیه شد که به اعتقاد وی در غیر این صورت مسکو به چند نسل برای بازیابی از خسارات وارده از جنگ اوکراین نیاز خواهد داشت.

گزارش ها حاکی از آن است که انفجارهای ناشی از حملات هوایی اوایل صبح امروز در کی‌یف وچرنیف شنیده شده است، اما گزارشی از حملات جدید زمینی نیروهای روسی هنوز مخابره نشده است.

زلنسکی در جدیدترین سخنانش در مورد جنگ اوکراین گفت: از همه به ویژه کسانی که در مسکو هستند، می خواهم به این اظهاراتم گوش دهند. زمان یک نشست و مذاکره فرا رسیده است. زمان احیای تمامیت ارضی و عدالت برای اوکراینی ها فرا رسیده است که اگر این گونه نشود، خسارات و تلفات روسیه به گونه ای خواهد بود که چند نسل برای احیای آن بطول خواهد انجامید.

روسیه پنجم اسفندماه و بدنبال به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک  و با انتقادی که ولادیمیر  پوتین رئیس جمهوری روسیه پیش از آن و در دوم اسفند  از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو عنوان کرده بود، وارد جنگ با اوکراین شد. کی یف خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو بود؛ موضوعی که روس ها آن را دلیل اقدام نظامی خود دانسته اند.

اما حالا ولودیمیرزلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دربیست و پنجمین روز از شروع جنگ جاری، از موضع خود مبنی بر پیوستن به ناتو عقب نشسته و به صراحت اعلام کرده است که کشورش به این پیمان که  ابزاری نظامی برای واشنگتن قلمداد می شود، نخواهد پیوست.

​انتهای پیام/