شهر خبر

کیوان رضایی: در سال 88 تیم خود را تشکیل دادم/از لحاظ امکانات سینمای ما بسیار ضعیف است!

کیوان رضایی: در سال 88 تیم خود را تشکیل دادم/از لحاظ امکانات سینمای ما بسیار ضعیف است!

در بخش اول این گفت و گو کیوان رضایی از بدلکاری در سریال جدید خوشنام و آموزش بدلکاری می گوبخش دوم این گفت و گو را از نظر می گذرانید.

کیوان رضایی بدلکار سریال خوشنام درباره اتفاقاتی که برای دو چهره مشهور بدلکاری کشور افتاده است و میزان ورودی این حرفه گفت:حقیقتا بیشتر هم شده است. به همراه استاد پیمان ابدی حدودا چهار تیم بودیم و من یکی از شاگردان گروه اول بودم.

او در خصوص اتفاقی که برای پیمان ابدی بدلکار مشهور کشورمان افتاد گفت: بیست ثانیه قبل از آن اتفاق با استاد پیمان ابدی صحبت کردم و  از آن لحظه فیلم دارم چون ما از پشت صحنه ها کار جمع می کنیم. بعد از آن در آبان ۸۸ تیم خود را تشکیل دادم و بچه هایی که دوست داشتند با من کار کنند به عنوان دستیاران یک تا چهار وارد تیم من شدند و بعد باشگاه و آکادمی راه انداختیم و به هنرجوهای علاقه مند آموزش های لازم را دادیم. من از سال ۸۸ تا امروز بالای ۱۲۰۰ ثبت نام داشته ام و در حال حاضر حدود ۲۰ تا ۳۰ بدلکار در تیم من وجود دارد که هشت نفر در کار های اصلی حضور دارند و نزدیک به ۵ تا ۱۲ سال است که در تیم من حضور داشتند و همچنین پسر خودم هم که متولد ۸۴ است از شش سالگی وارد ژیمناستیک، ورزش های رزمی و حرفه بدلکاری شده است و از شانزده سالگی عضو خانه سینما است.

این بدلکار درباره خانواده اش و نظر آن ها نسبت به شغلش گفت:خانواده من از عشق و علاقه ام به حوزه فعالیت ام آگاه هستند و من در کارهایم صد درصد خود را در اختیار پروژه قرار می دهم چون سعی کرده ام کارم را حرفه ای انجام بدهم  و تمام سعی ام را می کنم تا سطح ایمنی بالایی را فراهم کنم به همین علت خانواده ام نگران نیستند.

کیوان رضایی

کیوان رضایی بدلکار سینما و تلویزیون درخصوص وضعیت امکاناتشان اظهار داشت:۵۰% امکانات داریم که آن را هم خودم فراهم کرده ام، عوامل تیم تولید هم وقتی می خواهند یک موتور بیاورند سعی می کنند داغون ترین و خسته ترین موتور را بیاورند که خسارت چندانی نداشته باشد. من ایده های تازه ای برای خلق یک صحنه دارم که در آن از وسایلی باید استفاده شود که هزینه های آن بالا است و چون این هزینه برای تهیه کننده و تیم تولید  بالا است و نمیتوان هزینه های این چنینی کرد و از این لحاظ سینمای ما بسیار ضعیف است.

او درخصوص پیشنهادات خارج از کشورش گفت:دو پیشنهاد از کشور های ارمنستان و ترکیه داشته ام. صحبت های اولیه را انجام دادیم اما کار هنوز در مرحله پیش تولید است. بچه های تیم من همه آمادگی دارند، سربازی رفته اند و پاسپورت برای کار های خارج از کشور دارند. و وقتی هم که ما  آمادگی های لازم را داریم چه کار در تهران و چه در سایر استان ها باشد و حتی در کشوری دیگر می رویم.

این بدلکار درباره توقع اش از مدیران سینمایی و تلویزیونی اظهار داشت: بدلکاری از دهه ۵۰ در سینمای این کشور بوده است ولی به نام فیلم فارسی شناخته و بیشتر صحنه های بدلکاری شامل کتک کاری می شد و بازیگران اکشن به دلیل آمادگی جسمانی این نقش ها را انجام می دادند. اما در سال ۸۵ با آمدن پیمان ابدی به ایران و با فهمیدن این مسئله که او در هشدار کبری یازده در کار های بدلکاری اش حضور داشته و اتفاقاتی جذاب برای سکانس های فیلم خلق می کند، بدلکاری و پیمان ابدی در سینما و تلوزیون جا افتاد. و تهیه کنندگان متوجه شدند باید هزینه ای در پروژه برای بدلکاری کنار بگذارد.

کیوان رضایی در پایان تصریح کرد: باید هزینه های ساخت فیلم توسط کارشناسان محاسبه و براورد شود و مقدار هزینه هایی که برای بدلکاری اختصاص داده می شود هم بالاتر برود چون در بدلکاری باید از گروه های حرفه ای استفاده شود و این مسئله به نفع پروژه است و قطعا کسانی که تجربه های بالایی در زمینه بدلکاری دارند نمی توانند با قیمت شبکه های تلویزیونی آنچنان کار کنند.شبکه های تلویزیونی حتی پول تهیه کنندگان را هم سخت می پردازند و آن ها هم به سختی به مدیر تولید پول می رسانند و از این رو برگرداندن هزینه ها به ما طول می کشد و قطعا هزینه کم کیفیت کار را پایین می آورد و تلوزیون مخاطب خود را از دست می دهد. عوامل خوب سریال خوب را نتیجه می دهد پس باید در برآورد هزینه این نکته دیده شود.

انتهای پیام/