شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روحانی#تربیت بدنی

ماجرای جنجالی انتصاب و استعفای یک روحانی به ریاست دانشکده پیراپزشکی

گروه معارف اسلامی، به تنهایی بیش از یک سوم اعضای هیات علمی دانشکده پیراپزشکی را تشکیل داده و با احتساب گروه‌های ادبیات و تربیت بدنی نصف اعضای هیات علمی دانشکده را تشکیل می دهند.

ماجرای جنجالی انتصاب و استعفای یک روحانی به ریاست دانشکده پیراپزشکی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی تبریز پیرو اخبار منتشره در مورد انتصاب حجت الاسلام دکتر جلائی نوبری به ریاست دانشکده پیراپزشکی، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: انتصاب ریاست دانشکده با رعایت نظر اکثریت اعضا و از گروهی که بیشترین عضو هیات علمی را در دانشکده دارد، انجام می شود و موضوع غیر عادی نیست.

 دانشگاه علوم پزشکی تبریز پیرو اخبار منتشره در مورد انتصاب حجت الاسلام دکتر جلائی نوبری به ریاست دانشکده پیراپزشکی، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: انتصاب ریاست دانشکده با رعایت نظر اکثریت اعضا و از گروهی که بیشترین عضو هیات علمی را در دانشکده دارد، انجام می شود و موضوع غیر عادی نیست.

در این بیانیه که روز جمعه در صفحه این دانشگاه در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر شد، آمده است: دانشکده پیراپزشکی بر خلاف اسم آن، ترکیبی از گروه‌های متنوع بوده و علاوه بر گروه‌های تکنولوژی تصویربرداری، علوم آزمایشگاهی و هوشبری، گروه‌های معارف اسلامی، ادبیات و تربیت بدنی را نیز شامل می شود.

در این بیانیه آمده است: گروه معارف اسلامی، به تنهایی بیش از یک سوم اعضای هیات علمی دانشکده پیراپزشکی را تشکیل داده و با احتساب گروه‌های ادبیات و تربیت بدنی نصف اعضای هیات علمی دانشکده را تشکیل می دهند؛ از این رو و با در نظر گرفتن رتبه علمی دانشیاری و سوابق مدیریتی متعدد و موفق جناب آقای دکتر نوبری، انتصاب ایشان در این مسئولیت اقدامی خارج از ضوابط و مقررات نبود.

در این بیانیه آورده شده است: با وجود این موارد و در جهت احترام به نظر بزرگان و خواست مردم بزرگوار، منتقدین دلسوز و رعایت مصالح عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خنثی کردن شیطنت دشمنان نظام، آقای دکتر جلائی نوبری از سمت مدیریت دانشکده پیراپزشکی استعفا کردند که این امر نشانه درایت، تقوا و دلسوزی ایشان به انقلاب و کشور عزیزمان می باشد.

حسین نوبری نیز در نامه استعفای خود که ضمیمه این پست اینستاگرامی است افزوده است: بنا بر رعایت مصالح عالیه نظام جمهوری اسلامی و سد نمودن راه هجمه مغرضانه بدخواهان دولت مردمی، استعفای خود را اعلام می کنم.

جنجال انتصاب یک روحانی به ریاست دانشکده پیراپزشکی | رئیس جدید استفا کرد؛ دانشگاه بیانیه داد

رییس دانشگاه علوم پزشکی نیز از استعفای آقای نوبری به عنوان اقدامی ایثارگرانه و بزرگوارانه یاد کرده و با آن موافقت کرده است.

جنجال انتصاب یک روحانی به ریاست دانشکده پیراپزشکی | رئیس جدید استفا کرد؛ دانشگاه بیانیه داد

این انتصاب روز گذشته در فضای مجازی بازتاب داشت و برخی از ریاست یک فرد با تحصیلات غیرپزشکی بر دانشکده پیراپزشکی انتقاد کردند.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روسا و سرپرست‌های دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر خواست فارغ التحصیلان علوم پزشکی را در مشاغل مدیریتی مرتبط به کار گیرند و احکام مغایر لغو شود.

وی در این نامه نوشت:  باتوجه به وظایف تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضرورت ایجاب می کند تا در مشاغل مدیریتی مرتبط در آن دانشگاه، دانشکده از فارغ التحصیلان رشته های گروه علوم پزشکی استفاده شود.

وی متذکر شد که نسبت به رعایت دستور فوق اقدام و چنانچه احکامی مغایر با آن صادر شده نسبت به لغو ابلاغ مذکور اقدام کرده و مراتب را به دفتر وزیر بهداشت اعلام شود.