شهر خبر

گرامی‌مقدم:

استعفای حضرتی هنوز پذیرفته نشده است/ به دبیرکلی حزب اعتماد ملی فکر نکرده‌ام

قائم مقام حزب اعتماد ملی، درباره استعفای الیاس حضرتی از دبیرکلی حزب اعتماد ملی گفت:‌ برطبق اساسنامه حزب، تمامی مراحل بررسی استعفای دبیرکل و انتخاب جایگزین وی باید در جلسه شورای مرکزی باشد که این مسئله در اولین جلسه بعد از عید مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اعتمادآنلاین|

الیاس حضرتی دبیرکلی حزب اعتماد ملی در روزهای اخیر با انتشار نامه‌ای، رسماً از سمتش استعفا داد. حضرتی در بخشی از این نامه با اشاره به دلایل اتخاذ این تصمیم  خطاب به اعضای حزب متبوعش گفته است:  «متاسفانه به خاطر مسئولیتی که از حوزه مجموعه رسانه‌ای «اعتماد» بر دوشم هست، امکان «وقت»گذاری از حقیر سلب شده است و طبعا موافقید که اهمیت رسانه‌ هم امروزه نه‌تنها کمتر از حزب نیست شاید بیشتر هم باشد».

به گزارش تسنیم، وی ادامه داده است: «در وضعیت کنونی کشور، رسانه‌ها هم با مشکلات وحشتناکی مواجه‌اند که ضرورت دارد با تمام توان به آن پرداخته شود. حمل همزمان این دو بار سنگین برای بنده میسر نیست و در عمل نتوانستم به هیچ کدام از این دو مسئولیت فرصت لازم را تخصیص داده و به مسائل هر دو حوزه حزب و رسانه، به خوبی رسیدگی کنم و مدت‌هاست خودم را مجبور به انتخاب یکی از آن دو کرده ام». 

با استعفای حضرتی از اعتماد ملی، حالا گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره چهره‌های مطرح این حزب که ممکن است جایگزین وی شوند، مطرح می‌شود. یکی از این چهره‌ها اسماعیل گرامی مقدم است که هم‌اکنون جایگاه قائم مقامی اعتماد ملی را در اختیار دارد. 

گرامی مقدم در گفت‌و‌گویی در واکنش به اینکه شنیده می‌شود پس از استعفای آقای حضرتی از دبیرکلی حزب اعتماد ملی، وی به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی برای جایگزینی حضرتی مطرح است، گفت: من اصلا به این مسئله فکر نکردم ضمن اینکه ما بعد از سال نو اولین جلسه کمیته تعامل را تشکیل می‌دهیم  و از آنجا که در کمیته تعامل رؤسای دفاتر و کمیته‌های حزب نیز حضور دارند طبعاً بحث استعفای آقای حضرتی  نیز در آن جلسه مطرح خواهد شد.

وی افزود: البته با توجه به اینکه برطبق اساسنامه حزب، تمامی مراحل بررسی استعفای دبیرکل و انتخاب جایگزین وی باید در جلسه شورای مرکزی باشد، مقرر شده تا پس از جلسه کمیته تعامل، اعضای شورای مرکزی در یک نشست رسمی درخواست آقای حضرتی را مورد بررسی قرار دهند. 

گرامی مقدم گفت: در صورتی که اعضا با استعفای آقای حضرتی موافقت کنند، قاعدتا در همان جلسه باید افرادی برای دبیرکلی نامزد شوند و از بین آنها رای‌گیری انجام گیرد. همچنین دومین دستور کار جلسه شورای مرکزی اصلاح اساسنامه حزب خواهد بود که اگر این مسئله نیز با رای مثبت اعضای شورای مرکزی همراه شود، اصلاح اساسنامه در کنگره آتی حزب مطرح خواهد شد. 

وی بار دیگر درباره احتمال انتخابش به عنوان دبیرکل آینده اعتماد ملی گفت: افراد با سابقه زیادی در حزب اعتماد ملی هستند که صلاحیت دبیرکلی حزب را دارا هستند و از این جهت  همه دوستان حزب را برای دبیرکلی از خودم شایسته‌تر می‌دانم.