شهر خبر
خطبه‌های نماز جمعه|

ابوترابی‌فرد: دوران حکومت امام زمان صلوات‌الله‌علیه عصر شکوفایی خرد و اندیشه است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اگر در جامعه فساد بود مسیر اصلاح جامعه با چالش روبرو می‌شود افزود: رسالت نظام اسلامی در تحقق عدالت و بسط قسط در جامعه تعریف شده و وجود مبارک امام زمان صلوات الله علیه راه را برای این تحول در سطح کره خاکی هموار می‌کند و در دوران حکومت آن حضرت شاهد تحقق رسالت انبیا الهی خواهیم بود.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه اول آخرین نماز جمعه سال ۱۴۰۰ گفت: از نگاه امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب نظام سیاسی و حکمرانی ابزاری است برای دستیابی به ۲ آرمان کلیدی مهم، اول توسعه انسانی، فراهم آوردن زمینه حرکت و رشد و تعالی ملت، ساخت یک جامعه انسانی آراسته به دانش و معرفت و فضائل انسانی و برخوردار از امنیت و رفاه و هدف دوم ساخت یک کشور آباد، مدرن با پیشرفته‌ترین زیرساخت‌ها برای توسعه.

امام جمعه موقت تهران گفت: در مقدمه قانون اساسی این فراز بلند در تحکیم بنیاد‌های اقتصادی اصل رفع نیاز‌های انسان در جهت رشد و تکامل اوست. اگر ادبیات سیاسی ما از کلام انسان ساز امیرالمومنین الهام بگیرد در مسیر دستیبابی به تمدن اسلامی حرکت خواهیم کرد.
 
وی با اشاره به عید نیمه شعبان و مسئله مهدویت ادامه داد: فراهم آوردن زمینه رشد و تعالی آحاد جامعه بشر و آراستگی به قله‌های دانش و علم  در زمان امام عصر ارواحنافدا تحقق خواهد یافت. با اصلاح افراد بشر شعله‌های فساد رو به خاموشی می‌گراید.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه اگر در جامعه فساد بود مسیر اصلاح جامعه با چالش روبرو می‌شود افزود: رسالت نظام اسلامی در تحقق عدالت و بسط قسط در جامعه تعریف شده و وجود مبارک امام زمان صلوات الله علیه راه را برای این تحول در سطح کره خاکی هموار می‌کند و در دوران حکومت آن حضرت شاهد تحقق رسالت انبیا الهی خواهیم بود.

 

 

تکمیل می‌شود