شهر خبر

جنایت وحشتناک آل سعود؛ 4 نفر دیگر اعدام شدند!

کدخبر: 483682
مقامات عربستان سعودی روز گذشته چهار نفر دیگر را اعدام کردند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از شفقنا، وزارت کشور عربستان سعودی در بیانیه های مختلفی که توسط خبرگزاری رسمی عربستان منتشر شده، از اعدام دو اندونزیایی و دو عربستانی دیگر در پرونده های مختلف خبر داده است.

آرتی گزارش داد، این در حالی است که مقامات عربستان روز چهارشنبه نیز سه نفر دیگر را در پرونده های مختلف اعدام کرده بودند.

اعدام های جدید در عربستان سعودی پس از اعدام دسته جمعی هشتاد و یک نفر در روز شنبه صورت می گیرد که انتقادهای بین المللی گسترده ای را از سوی سازمان های بین المللی به همراه داشت.

براساس آمارهای خبرگزاری فرانسه که با استناد به بیانیه های وزارت کشور عربستان تهیه شده، عربستان از ابتدای سال جاری تاکنون یکصد نفر را اعدام کرده است که از تعداد کل اعدام های این کشور در سال گذشته که به ۶۹ نفر می رسید، فراتر رفته است.

عربستان همواره به دلیل میانگین بالای اعدام، مورد انتقاد تند سازمان های حقوق بشر قرار می گیرد. در همین راستا کمیسیاری عالی حقوق بشر سازمان ملل، با محکوم کردن اعدام های دسته جمعی روز شنبه، عنوان کرد که برخی از این افراد پس از محاکمه هایی اعدام شدند که در آنها معیارهای بین المللی رعایت نشده بود.

سازمان دیده بان حقوق بشر نیز در این باره با تردید در محاکمه این افراد عنوان کرد: با توجه به اقدامات خلاف قانون شایع و سیستماتیک در سیستم قضایی عربستان سعودی، به احتمال زیاد این افراد عادلانه محاکمه نشدند.