شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#منابع

۱۲ کیلومتر از مناطق مجاور رود «الوند» در دیالی عراق امن شد

12 کیلومتر از مناطق مجاور رود «الوند» در دیالی عراق امن شد

منابع عراقی از حمله راکتی به پایگاه بلد در استان صلاح الدین و همچنین عملیات موفق نیروهای حشد شعبی در استان دیالی و امن کردن ۱۲ کیلومتر از مناطق مجاور رود «الوند» در این استان خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع عراقی از حمله راکتی به پایگاه هوایی بلد در استان صلاح الدین خبر دادند.

«ضیاء محسن سعد» فرمانده پایگاه هوایی بلد عراق اعلام کرد که این پایگاه در نتیجه این حمله دچار هیچ خسارتی نشده است.

سعد در گفتگو با خبرگزاری واع عراق با بیان اینکه چهار راکت در مکان های باز پایگاه سقوط کرده، تاکید کرد که این حمله هیچ خسارتی در پی نداشته است.

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق نیز اعلام کرد که گروه‌های مسلح 4 راکت را از سمت منطقه الخالص شلیک کردند که در محوطه باز پایگاه هوایی بلد سقوط کرد.

پایگاه بلد، مقر جنگنده های عراقی است که از آنها برای نبرد با تروریست ها استفاده می‌شود و نقش مهمی در عملیات‌های نظامی در عراق دارد.

مرکز اطلاع رسانی امنیت عراق افزود که این راکت‌ها هیچ گونه خسارت مالی و جانی نداشتند، اما مقامات ذی‌صلاح در دستگاه های امنیتی، عاملان این اقدام را تحت تعقیب قرار خواهند داد و جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

امن کردن 12 کیلومتر از مناطق مجاور رود الوند در دیالی عراق

خبر دیگر اینکه حشد شعبی عراق 12 کیلومتر از مناطق مجاور رود الوند در خانقین در استان دیالی را پاکسازی کرد.

در بیانیه سازمان حشد شعبی عراق آمده است: نیروهای تیپ 28 حشد شعبی عراق موفق به پاکسازی 12 کیلومتر از مناطق مجاور رود الوند در خانقین در استان دیالی شدند. این عملیات با مشارکت تیپ‌های یکم، 23، 28 و 110 حشد شعبی به منظور تامین امنیت مناطق مجاور رود مذکور انجام شد.

عراق در سال 2017 میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی برگروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

تاکید الاعرجی بر ضرورت ورود جامعه جهانی به موضوع اردوگاه الهول

«قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با «جنین پلاسخارت»، نماینده ویژه سازمان ملل در عراق بر ضرورت ورود جامعه جهانی به قضیه اردوگاه مرزی الهول تاکید کرد.

پلاسخارت هم در این دیدار از تلاش های عراق برای بازگرداندن اتباع خود از اردوگاه الهول قدردانی کرد و بر ضرورت بازگرداندن اتباع کشورهای خارجی از این اردوگاه در مرز سوریه و عراق تاکید کرد.

الاعرجی همچنین از نمایندگی سازمان ملل در عراق خواست با حضور در اردوگاه الهول به طور میدانی از اوضاع آن و آوارگان مطلع شود.

دو طرف در این دیدار همچنین در خصوص آخرین تحولات سیاسی و امنیتی در سطح منطقه و جهان گفتگو کردند و راه‌های کمک به سازمان‌های بین‌المللی و ارائه کمک‌های بشردوستانه را مورد بررسی قرار دادند.

اردوگاه الهول واقع در سوریه میزبان بیش از 62 هزار نفر از جمله 30 هزار عراقی و 22 هزار سوری است.

پیش از این سازمان ملل، دولت عراق و نیروهای کُرد حاکم بر منطقه‌ای که این اردوگاه در آن است بارها نسبت به خطر از کنترل خارج شدن این اردوگاه هشدار داده‌اند، اما بسیاری از کشورهای اروپایی که شمار بالایی از ساکنان این اردوگاه تابعیت آنها را دارند حاضر به پذیرش شهروندان خود نیستند.

انتهای پیام/