شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#کاخ سفید#دوشنبه

نگرانی کاخ سفید از حمایت چین از روسیه در جنگ اوکراین

سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرده بود که اگر چین از روسیه در جنگ اوکراین حمایت کند با عواقب قابل توجهی مواجه خواهد شد.

نگرانی کاخ سفید از حمایت چین از روسیه در جنگ اوکراین

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، آمریکا از تصمیم احتمالی چین برای ارائه تجهیزات نظامی به روسیه بسیار نگران است.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، آمریکا از تصمیم احتمالی چین برای ارائه تجهیزات نظامی به روسیه بسیار نگران است.

جن ساکی روز پنجشنبه (به وقت محلی) در کنفرانس مطبوعاتی گفت که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در گفت وگوی خود با شی جین پینگ رییس جمهور چین صریح خواهد بود.

"الجزیره" نوشت: جن ساکی تصریح کرد، محکوم نکردن حمله روسیه به اوکراین توسط چین، پیام زیادی را منتقل می‌کند.

به گزارش ایرنا، جن ساکی پیش از این که کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رییس جمهور آمریکا روز جمعه با شی جین پینگ رییس جمهوری چین در خصوص "مدیریت رقابت میان دو کشور و همچنین جنگ روسیه علیه اوکراین" گفت‌ وگو خواهد کرد.

سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرده بود که اگر چین از روسیه در جنگ اوکراین حمایت کند با عواقب قابل توجهی مواجه خواهد شد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در دیدار هفته جاری خود با دیپلمات ارشد چینی در رم نسبت به همسویی پکن با مسکو در زمینه بحران اوکراین ابراز "نگرانی عمیق" کرد.

رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که روسیه از چین برای کمک نظامی و اقتصادی درخواست کمک کرده است. اما چین این گزارش‌ها را رد کرده است.

به گزارش نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشده است، مسکو از پکن درخواست کمک اقتصادی کرده، اما جزئیاتی در مورد این درخواست یا پاسخ چین وجود ندارد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (۲ اسفندماه ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه جنگ در اوکراین، واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.