شهر خبر

هجوم قاچاقچیان به جنگل‌های زاگرس

کدخبر: 483650
اقتصادنیوز: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به ممنوعیت برداشت چوب در جنگل‌های شمال کشور، گفت: این امر موجب هجوم قاچاقچیان چوب به سمت جنگل‌های زاگرس شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، شیرزاد نجفی شامگاه پنج شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان اظهار داشت: کمبود بارش‌ها نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد کاهش یافته که به دنبال آن، دبی رودخانه‌ها و آب چاه‌ها نیز کم شده که می‌طلبد در این حیث منابع آبی توسط متولیان امر مدیریت شود.

وی به نزدیک شدن فصل حریق اشاره کرد و گفت: برای دیده بانانی که بخواهیم در نقاط بحرانی به کارگیری کنیم نیازمند اعتبار هستیم که در همین جا از مدیر سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تقاضا دارم در خصوص تأمین اعتبار برای به کار گیری این دیده بانان، منابع طبیعی را کمافی سابق یاری کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان به ممنوعیت برداشت چوب در جنگل‌های شمال کشور گریزی زد و تصریح کرد: این مهم باعث شده که قاچاقچیان چوب به سمت جنگل‌های زاگرس هجوم بیاورند که در راستای مبارزه با این افراد نیازمند کمک و همکاری نیروی انتظامی هستیم.

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود به کوچ عشایر، تهیه و فروش زغال توسط متخلفین نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در لرستان دو میلیون و ۲۱۷ هزار هکتار از اراضی کاداستر شده و سند آنها به نام دولت جمهوری اسلامی ایران ثبت شده و اراضی دولت از مردم تفکیک شده که این کار جهادی کاری بس بزرگ و مهم بود که طی یک سال توسط اداره کل منابع طبیعی لرستان و ثبت و اسناد استان به وقوع پیوست.

وی، زراعت چوب را طرحی درآمدزا برای مردم دانست و عنوان کرد: اداره کل منابع طبیعی استان از افرادی که طرح‌هایی تحت عنوان زراعت چوب، کاشت گیاهان دارویی، توسعه باغات در اراضی شیبدار دارند؛ نه تنها حمایت خواهد کرد بلکه با دادن تسهیلات به آنها نیز کمک خواهد کرد.