شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#یارانه#نوروز ۱۴۰۱

گلایه مردم از عدم دریافت یارانه نوروز ۱۴۰۱ / چرا یارانه ۱۵۰ هزارتومانی برای برخی افردا واریز نشد؟

یارانه نوروز ۱۴۰۱ شب گذشته به حساب مشمولان واریز شد. اما برخی افراد گلایه داشتند که برای آنها پرداخت نشده یا مبلغ کمتر بوده است.

گلایه مردم از عدم دریافت یارانه نوروز ۱۴۰۱ / چرا یارانه ۱۵۰ هزارتومانی برای برخی افردا واریز نشد؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، واریز یارانه نوروز ۱۴۰۱ شب گذشته انجام شد. یک خانواده چهار نفره باید ۶۰۰ هزار تومان یارانه نوروز دریافت می‌کردند. با این واریزی مبلغ یارانه برای چهار دهک اول به بیش از ۹۵۰ هزار تومان می‌رسد.

براساس اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، دیشب ۱۲ میلیون و ۳۸۵ هزار سرپرست خانوار باید مبلغ ۱۵۰ هزار تومان را به ازای هر کدام از اعضای خانوار دریافت می‌کردند.

آغاز گلایه‌های مردم

اما نخستین گزارش‌های مردمی در مورد یارانه نوروز ۱۴۰۱ حاکی از این بود که گویا مبلغ یارانه این میزان نبوده است.

در واقع، دو اعتراض عمده به واریز یارانه نوروز وارد بود. اول افرادی که می‌گفتند واجد شرایط دریافت یارانه بوده‌اند اما هیچ پولی به حساب آنها واریز نشده است. دوم افرادی که یارانه را گرفتند اما مبلغ آن کمتر از مبلغ اعلام شده بود.

ماجرا چه بود؟

این چندمین باری است که دولت یارانه نقدی به حساب مردم واریز می‌کند و با سیل انتقادات مواجه می‌شود. همزمان با واریز یارانه ۲۲ بهمن ماه هم بسیاری اعلام کردند که جزو مشمولان بوده‌اند اما هیچ یارانه‌ای به حساب آنها واریز نشده است.

همان زمان بود حجت‌الله عبدالملکی، وزیر کار بروز خطا در واریز یارانه ۲۲ بهمن را پذیرفت و گفت: ابهاماتی در دهک‌بندی‌ها به وجود آمده است. برخی از سامانه‌های اطلاعاتی به هم وصل هستند و برخی نه. ممکن است اگر اطلاعات جدیدی دست ما می‌رسید، وضعیت دهک‌بندی‌ها فرق می‌کرد و برخی از مشمولان فعلی، مشمول یارانه نمی‌شدند.

اما در این مورد او دلیل دیگری را بیان کرده است. وزیر کار گفت: یارانه ۱۵۰ هزار تومانی نوروز فقط برای افرادی است که سهام عدالت ندارند.

عبدالملکی افزود: بخشی از افراد سهام عدالت دارند و در روز های اخیر سود سهام عدالت به حساب آن‌ها واریز شده است.

۲۶ میلیون نفر از این ۶۰ میلیون نفر سهام عدالت ندارند، به ازای هر نفر از این ۲۶ میلیون نفر ۱۵۰ هزار تومان به عنوان عیدی به حساب سرپرست خانواده واریز شد.