شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عسلویه#اماراتی#کشتی

جزییات نجات خدمه کشتی غرق شده اماراتی در عسلویه

کدخبر: 483578
مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد، ۲۹ نفر از پرسنل کشتی غرق شده اماراتی در محدوده عسلویه نجات یافته اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، صبح امروز کشتی اماراتی حامل خودرو در ۳۰ مایلی  عسلویه با ۳۰ خدمه غرق و عملیات  نجات این شناور و خدمه آن از سوی سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شد.                             

نادر پسنده  -  مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی  سازمان بنادر و دریانوردی - در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین جزئیات عملیات نجات این شناور اظهار کرد:‌ ساعت ۳ و ۲۰ دقیقه صبح امروز مرکز هماهنگی اضطرار دریایی شهید رجایی با mrcc بوشهر تماس گرفت و اعلام کرد: دستگاه هشدار اضطرار یک کشتی به اسم  السلمی در فاصله ۳۵ مایلی عسلویه فعال شده است. به سرعت هماهنگی‌های لازم صورت گرفت پس از تایید سانحه و تعیین موقعیت در ساعت ۳ و ۴۰ دقیقه صبح امروز شناورهای امداد رسان به موقعیت اعزام شدند.

وی افزود: بلافاصله شناورهای امدادی، ناجی و یدک‌کش‌های سازمان بنادر و دریانوردی به منطقه اعزام و همزمان از شناورهای عبوری درخواست کمک کردیم که در این میان یک شناور عبوری بنا به درخواست مرکز تغییر مسیر داد و به سمت کشتی  مضطر حرکت کرد.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: از طریق  ارتباط و رله مکالمات مشخص شد تعادل شناور به هم خورده و ۳۰ نفر از پرسنل هنوز بر روی شناور بودند. همچنین وضعیت جوی دریا به شدت خراب و متلاطم بود.                            

وی گفت: ساعت ۹ و ۴۵  دقیقه صبح امروز شناور مضطر اعلام کرد که کشتی واژگون شده و نفرات به آب افتادند. بر این اساس شناور ناجی ۱۸ به عنوان اولین شناور امدادی به موقعیت نفرات رسیده و عملیات نجات را شروع کرد، علاوه بر درخواست برای ظرفیت‌های هوایی داخلی با سازمان هماهنگی‌های منطقه‌ای و رئیس میمک در منطقه نیز برای کمک به تیم عملیاتی هماهنگ شد و تا این لحظه ۲۹ نفر از پرسنل توسط شناورهای ناجی نجات پیدا کردند.

 نجات ۲۹ خدمه کشتی غرق شده اماراتی در عسلویه