شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#هلال احمر#واکسن کرونا

هلال احمر به‌دنبال صادرات واکسن کرونا به ۲۵ کشور

واکسن کرونا نمایه

رئیس جمعیت هلال احمر گفت:در حال حاضر مشغول رایزنی با تقریبا ۲۵ کشور برای صادرات واکسن هستیم که با بعضی از این کشورها همانگی‌هایی هم انجام شده است.

به گزارش مشرق، پیر حسین کولیوند، در مورد مطالبات جمعیت هلال احمر از وزارت بهداشت در خصوص واردات واکسن به کشور گفت: بخشی از این مطالبات از وزارت بهداشت وصول و بخشی دیگر هم با پیگری‌های صورت گرفته در صورت تامین منابع از سوی این وزارت خانه وصول خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر در پاسخ به این سوال که در حال حاضر با نیاز به تزریق دزهای بعدی واکسن کرونا آیا برنامه‌ای برای واردات واکسن وجود دارد گفت: ما دیگر نیازی به واردات واکسن‌های خارجی نداریم اگر نیاز به تزریق دز چهارم و دزهای بعدی هم باشد با تکیه بر واکسن‌های ساخت داخل که چه بسا اثر بخش‌تر از واکسن‌های خارجی است می‌توانیم این نیاز را مرتفع سازیم.

وی ادامه داد: اکنون ما به دنبال صادر کردن واکسن هستیم و این توان را هم داریم، در حال حاضر در حال رایزنی با تقریبا ۲۵ کشور برای صادرات واکسن هستیم که با بعضی از این کشورها همانگی‌هایی هم انجام شده است و در حال پیگیری هستیم تا فضا باز شود و در خواست‌ها انجام شود و تعدادی از واکسن‌ها را صادر کنیم.

کولیوند در پاسخ به این سوال که درخواست برای تغییر اساسنامه جمعیت به جهت افزایش وظایف حاکمیتی آیا موازی کاری با برخی از نهادهای امدادی نخواهد بود گفت: این تغییرات در محورهای کاری خود جمعیت است و ارتباطی با موازی کاری با سایر نهادها ندارد.

منبع: میزان