سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در آغاز سفر یک‌روزه به استان خوزستان، با حضور در محل مجتمع عظیم تولید فولاد جهان‌آرا واقع در شهرک صنعتی خرمشهر، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این کارخانه، با توضیحات مدیرعامل و دست‌اندرکاران از جزئیات احداث و فعالیت‌های تولیدی این واحد صنعتی مطلع شد.

مجتمع تولید فولاد جهان‌آرای خرمشهر اولین تولیدکننده تخته‌های فولادی (اسلب) تا عرض ۲.۲ متر در کشور است که عرضه محصولات آن به بازار، نیاز کشور به واردات این محصول را برطرف خواهد کرد.
ظرفیت تولید سالانه فاز اول این مجتمع که در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، ۱.۲ میلیون تن است. مقدمات آغاز اجرای فاز دوم این مجتمع نیز در حال انجام است و بلافاصله پس از بهره‌برداری از فاز اول، عملیات احداث آن شروع می‌شود.
مجتمع فولاد جهان‌آرا در ۱۰ فاز طراحی شده است و علاوه بر ۳ فاز تولید تخته‌های فولادی، یک واحد گندله‌سازی ۵ میلیون تنی، ۳ ماژول احیا و ۳ واحد نورد نیز در آن احداث خواهد شد.
با فعال شدن سیستم احیا در واحدهای تولید فولاد، ظرفیت تولید سالیانه تخته‌های فولادی از ۱.۲ میلیون تن به ۱.۵ میلیون تن افزایش خواهد یافت.
در حال حاضر بالغ بر ۱۲۰۰ نفر به شکل مستقیم در این مجتمع مشغول فعالیت هستند که به گفته مدیرعامل مجموعه حقوق و مزایای آنان به طور کامل و بدون حتی یک رو تأخیر پرداخت می‌شود. پیش‌بینی می‌شود با آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این کارخانه بیش از ١٠٠٠ نفر دیگر نیروی کار جذب آن شوند.