شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین#حماس

هنیه درگذشت پدر محمد الضیف را تسلیت گفت

هنیه درگذشت پدر محمد الضیف را تسلیت گفت

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس درگذشت پدر فرمانده کل گردان های قسام را تسلیت گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،« اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در گذشت «دیاب المصری» پدر «محمد الضیف»فرمانده کل گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس  را تسلیت گفت.

هنیه در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه اعلام کرد: با دل‌هایی که به خدا ایمان دارند،  در گذشت حاج دیاب المصری از مردان صبور و بخشنده فلسطین، پدری بزرگوار و نماد مقاومت در سرزمین فلسطین و پدر  محمد ضیف فرمانده کل گردان‌های شهید عزالدین قسام را تسلیت می‌گوییم.

اسماعیل هنیه  در ادامه افزود: «به نمایندگی از خود و تمامی رهبران حماس و عموم ملت فلسطین در داخل و خارج ضمن عرض تسلیت صمیمانه خدمت برادر ابوخالد ضیف و خانواده بزرگوارشان، از درگاه خداوند سبحان مسئلت دارم ایشان را مشمول رحمت واسعه خویش قرار داده و در بهشت برین جای دهد و به خانواده ایشان هم صبر جمیل و اجر جزیل عطا فرماید».

رسانه‌های فلسطینی بامداد امروز از فوت «دیاب المصری» پدر «محمد الضیف»فرمانده کل گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس  خبر دادند.

مراسم تشییع پیکر وی قرار است همزمان با حضور جمع زیادی از فلسطینیان، سران مقاومت و نمایندگان گروه‌های فلسطینی برگزار شود.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای ضمن تسلیت درگذشت پدر محمد الضیف  تاکید کرد که وی فرزندان و نوادگان خود برای جهاد و شهادت در راه مقاومت و آزادسازی فلسطین تربیت کرد.

«محمد دیاب ابراهیم المصری» فرمانده کل گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس است که به او لقب «ضیف» یعنی مهمان داده‌اند؛ به این دلیل که در خلال تعقیب و گریزهای دهه هفتاد میلادی، همچون مهمان در میان خانه‌های مردم، محل خود را تغییر می‌داد. او یکی از بارزترین رهبران نظامی فلسطینی معاصر بعد از مهندس «یحیی عیاش» محسوب می‌شود و رهبری بخش نظامی «حماس» و گردان‌های آن را پس از توسعه ساختاری حماس، بر عهده دارد. «محمد الضیف» قبل از آنکه درگیری های کنونی در غزه پیش آید، 5 بار از سوء قصد جان سالم به در برده است. او همچنان اولویت‌دار ترین فرد تحت تعقیب اسرائیلی‌هاست.

انتهای پیام/