شهرخبر

عذرخواهی مدیرعامل سامسونگ برای اپلیکیشن جنجالی گوشی گلکسی

کدخبر: 483465
اقتصادنیوز: جی اچ هان، مدیرعامل سامسونگ به دلیل جنجال پیرامون یک اپلیکیشن از پیش نصب شده که روی عملکرد سری گلکسی اس ۲۲ تاثیر گذاشته است، در برابر سهامداران این شرکت عذرخواهی کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مدیرعامل سامسونگ از جنجال پیش آمده پیرامون عملکرد تلفن هوشمند گلکسی اس ۲۲ که تحت تاثیر یک اپلیکیشن از پیش نصب شده محدود شد، معذرت خواست.

در جریان نشست سالانه سهامداران این غول فناوری کره جنوبی، جی اچ هان، مدیر بخش "تجربه دستگاه سامسونگ" اعلام کرد این شرکت در درک نگرانیهای مشتری در خصوص این مسئله کوتاهی کرده است و برای عذرخواهی تعظیم کرد.

شکایتهای مصرف کنندگان اوایل ماه جاری به اوج رسید. در این شکایتها به اپلیکیشن GOS در گلکسی اس ۲۲ اشاره شده بود که عملکرد اپلیکیشنهای متعدد در این گوشی را محدود کرده است. سامسونگ مدعی شده بود این اپلیکیشن تنها عملکرد اپلیکیشنهای بازی را محدود می کند و برای ایمنی نصب شده است اما هفته گذشته یک به روزرسانی نرم افزاری منتشر کرد که به مشتریان گزینه ای برای اولویت دادن عملکرد داد. با وجود این به روزرسانی نرم افزاری، کاربران سامسونگ می گویند باید حق انتخاب برای حذف این اپلیکیشن را داشته باشند.

کمیسیون تجارت منصفانه کره جنوبی تحقیقاتی را درباره این مسئله گشود تا معلوم شود آیا سامسونگ با دادن وعده های اغراق آمیز در خصوص توانمندیهای گلکسی اس ۲۲، قوانین تبلیغات و برچسب زنی را نقض کرده است.

مدیرعامل سامسونگ در نشست سهامداران از اپلیکیشن GOS دفاع و اعلام کرد این اپلیکیشن برای بهینه کردن عملکرد تلفنهای هوشمند طراحی شده است و تنها عملکرد CPU و GPU را در تلفنهای هوشمند به حدی محدود می کند که روی عملکرد اپلیکیشنهای بازی تاثیر نمی گذارند.

بر اساس گزارش وب سایت زدنت، وی گفت: این شرکت نرم افزار اخیرش را عرضه کرد تا منعکس کننده تقاضای مشتریان برای عملکرد بهبود یافته باشد و چنین مسائلی دیگر تکرار نخواهند شد.