شهر خبر

برگزاری مراسم دیپلماتیک نوروز ۱۴۰۱ توسط وزارت امور خارجه

برگزاری مراسم دیپلماتیک نوروز ۱۴۰۱ توسط وزارت امور خارجه

مراسم دیپلماتیک نوروز ۱۴۰۱ ، با حضور وزیر امور خارجه، سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران و معاونین و مسئولین ارشد وزارت امورخارجه در تالار آبگینه وزارت امور خارجه برگزار گردید.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، در آستانه آعاز سده جدید هجری خورشیدی، مراسم دیپلماتیک نوروز ۱۴۰۱، روز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه، با حضور وزیر امور خارجه، سفرا و رؤسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران و معاونین و مسئولین ارشد وزارت امورخارجه در تالار آبگینه وزارت امور خارجه برگزار گردید.

در این مراسم که با استقبال گسترده رؤسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران روبرو شد، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه ضمن پاسداشت نوروز و تبریک آغاز سده پانزدهم هجری شمسی، پیام نوروز به ملت‌ها را پیام صلح، دوستی و همزیستی مسالمت آمیز خواند. خطیب زاده همچنین از طرح‌های گسترده دستگاه دیپلماسی کشور جهت معرفی و پاسداشت از سنتهای باستانی کشورمان با همکاری کشورهای حوزه فرهنگی ایران خبر داد.

در ادامه مراسم، برنامه‌های مختلف فرهنگی از طرف گروهای هنری شاهنامه خوانی، برنامه‌های سنتی نوروزی، هنرمندان و ورزشکاران ورزشهای زورخانه ای و گروه موسیقی سنتی به سرپرستی علیرضا افتخاری برگزار و مورد استقبال گسترده سفرا و نمایندگان دفاتر بین المللی مقیم تهران قرار گرفت.

گفتنی است در حاشیه این مراسم، بازار نوروز برپا و کشورهای حوزه نوروز آثار هنری و فرهنگی نوروزی خود را در غرفه‌های ویژه کشورهای مختلف به نمایش گذاشتند.

دکتر امیر عبداللهیان نیز ضمن بازدید از این بازار، گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران حاضر داشت.