شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#منابع

القدس العربی اعلام کرد؛

انتقال ۱۲۰۰ تروریست داعشی از زندان شدادی سوریه

انتقال ۱۲۰۰ تروریست داعشی از زندان شدادی سوریه

منابع سوری اعلام کردند که نیروهای قسد و ائتلاف آمریکایی ۱۲۰۰ تروریست داعشی را از زندان شدادی به نقطه‌ای دیگر منتقل کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، منابع سوری اعلام کردند که نیروهای قسد و ائتلاف آمریکایی ۱۲۰۰ تروریست داعشی را از زندان شدادی به نقطه‌ای دیگر منتقل کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، این منابع توضیحی درباره محل انتقال این تروریست‌ها نداده‌اند اما تأکید کرده‌اند که اکثر افراد منتقل شده، از سرکرده های ارشد داعش و غیر سوریه‌ای هستند.

القدس العربی گزارش داد که مقامات بلندپایه قسد به درخواست این نشریه برای توضیح درباره این خبر به علت محرمانه بودن موضوع پاسخ نداده‌اند.

برخی منابع دیگر هم اعلام کردند که این انتقال فقط به سرکرده های غیر سوریه‌ای منحصر می‌شده و داعشی‌های سوریه‌ای همچنان در زندان شدادی هستند.

این منابع افزودند: این تروریست‌ها به زندان تازه‌ساخته‌شده‌ای درحومه شرقی حسکه منتقل شده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز خبر داد که نظامیان امریکایی با تدارکات گسترده امنیتی شماری از تروریست‌های داعش را به مناطقی در شمال استان حسکه منتقل کرده‌اند.

در همین راستا، «محمود الماضی» رئیس هیئت سیاسی استان حسکه، تأکید کرد که این اقدام نشان می‌دهد که نگرانی‌ها از افزایش حملات تروریست‌ها شدت گرفته است و ائتلاف بین‌المللی به تمهیدات امنیتی قسد اعتماد چندانی ندارد.

در ۲۱ ژانویه گذشته گروه تروریستی داعش حمله بزرگی به زندان الصناعه در منطقه غویران حسکه انجام داد و خارج کردن زندان از کنترل تروریست‌ها یک هفته به طول انجامید. زندان غویران بزرگ‌ترین زندان نگه‌داری تروریست‌های داعش در جهان است و در آن ۵ هزار تروریست نگه‌داری می‌شوند.