به گزارش خبرگزاری برنا، از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، در پیام تسلیت آیت الله احمد جنتی در پی ارتحال آیت‌الله العظمی حاج سید محمدعلی علوی گرگانی (ره) آمده است: ارتحال فقیه عالیقدر آیت الله العظمی حاج سید محمد علی علوی گرگانی "رضوان الله تعالی علیه" موجب تأثر و تألم شد.

رییس مجلس خبرنگار رهبری در این پیام افزود: این فقیه وارسته طی سالیان طولانی، عمر پربرکت خویش را صرف نشر معارف اسلامی و تبیین مکتب اهل بیت "علیهم السلام" و تربیت شاگردانی فاضل در حوزه علمیه قم کرد.

آیت الله جنتی خاطرنشان کرد: این مرجع بصیر و انقلابی با حمایت و پشتیبانی از نظام اسلامی و ولایت فقیه و نیز داشتن روحیه مردمی و سبک زندگی بی‌آلایش و ساده، فقاهت، سیاست و مردم‌داری را توأمان به منصه ظهور گذاشت.

وی در این پیام رحلت این عالم و فقیه برجسته را محضر مبارک حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج)، رهبر معظم انقلاب "مدظله العالی"، مراجع معظم تقلید "دامت‌برکاتهم"، طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه، مردم استان گلستان، علاقمندان و بازماندگان به ویژه آقازادگان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن عالم ربانی، رحمت و مغفرت الهی و برای خاندان گرامی، صبر و اجر مسألت می‌کنم.