شهر خبر

استعفای مدیرعامل شستا صحت داشت؟

روز گذشته خبری در فضای رسانه ها منتشر شد که برای سهامداران شستا حائز اهمیت بود. خبر حکایت از برکناری علی رستمی مدیرعامل این غول بورسی داشت. آیا این خبر برکناری صحت داشت؟

اقتصاد استعفای مدیرعامل شستا صحت داشت؟

در حالی که علی رستمی در ۲۲ مهرماه سال جاری به مدیرعاملی شستا رسیده بود، روز گذشته خبری در فضای مجازی و رسانه‌ها پخش شد مبنی بر اینکه ایشان از سمت مدیرعاملی عالیجناب بورس برکنار شده اند.

در این خبر که با تیتر "بی ثباتی در وزارت کار؛ مدیرعامل شستا ۴ ماه پس از انتصاب برکنار شد/ فتح شستا توسط جبهه پایداری" کار شده بود، آمده بود:

سرانجام درپی اختلافات زیاد علی رستمی با حبیب الله حسن خانلو قائم مقام سازمان و میرهاشم موسوی مدیرعامل تامین اجتماعی با استعفای علی رستمی موافقت و علیزاده که کمتر از یک ماه پیش به هیات مدیره شستا آمده بود، به عنوان سرپرست معرفی شد.

استعفای مدیرعامل شستا صحت داشت؟

پیگیری‌های خبرنگار نبض بورس از افراد آگاه نشان داد که این خبر کذب بوده و علی رستمی همچنان به عنوان مدیرعامل شستا به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

شایان ذکر است که علی رستمی فرزند حسین متولد ۲۹ مرداد ماه ۱۳۴۹ در تهران می‌باشد. وی متاهل و دارای یک فرزند دختر است. دختر ایشان دانشجوی پزشکی شهید بهشتی هستند و متاهل می‌باشند. داماد علی رستمی هم دانشجوی تخصص پزشکی در دانشگاه زنجان هستند. آخرین مدرک تحصیلی او دکترای مدیریت بازرگانی گرایش مالی از دانشگاه سمنان است.

وی در سال ۱۳۶۹ در مجتمع شهید بهشتی سپاه استخدام شد. این مجتمع در حوزه فعالیت‌های الکترونیک صنایع سپاه فعالیت می‌کرد و خروجی آن راه اندازه موبایل در سال ۱۳۷۱ در ایران بود. علی رستمی در سال ۱۳۷۴ به بنیاد مستضعان انقلاب اسلامی رفت. مهمترین اقدامات در بنیاد مستضعفان راه اندازی بخش انرژی بنیاد و حضور بنیاد در پروژه‌های بزرگ صنعت نفت و گاز بود.

علی رستمی در سال ۱۳۸۵ از بنیاد مستضعفان به شرکت ملی مس ایران رفت و کار را در این شرکت آغاز کرد و پروژه‌های توسعه‌ای مس را در کوران بحران مالی ۲۰۰۷ مدیریت کرد.

وی قبل از آنکه در ۲۲ مهر ۱۴۰۰ سکان هدایت شستا را به عهده بگیرد از سال ۱۳۹۹ عضو موظف هیات مدیره و مدیر عامل شرکت خاک چینی بود.

منبع: نبض بورس