به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛یک کارشناس سینما و رسانه معتقد است فیلم سینمایی "موقعیت مهدی" نمونه ای از نمایش ترکیب و همزیستی دو مفهوم عشق و جهاد فی سبیل الله در گفتمان انقلاب اسلامی ست.

 سعید الهی کارشناس سینما و رسانه در گفتگو با  خبرنگار سینمایی خبرگزاری برنا با اشاره به  تاکیدات مقام معظم رهبری بر تبیین روایات و حوادث مربوط به انقلاب اسلامی گفت: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دوران دفاع مقدس مفاهیم بسیاری ذیل دیدگاه های نظری حضرت امام راحل و بعدها مقام معظم رهبری در سطح جامعه نهادینه شد که اینها هر یک نیاز به تبیین و تعمیق دقیق و عالمانه در بین مردم عادی داشت که سینما یکی از آن ابزار تبیینی بوده و هست.

وی ادامه داد: فیلم های پرتره مانند "موقعیت مهدی" از جمله آثاری ست که توانست با موفقیت و رعایت ساختار حرفه ای و فرمیک نسبت دو مفهوم عشق زمینی شهدا به خانواده و اهل و عیال و فرزند را با جهاد و جنگ و مقاومت در راه خدا بطور هنزمان به خوبی به نمایش بگذارد.

این مدرس دانشگاه با تاکید بر ضرورت ساخت اینگونه آثار استراتژیک اظهار داشت: هادی حجازی فر در جدیدترین فیلم خود وجوهی از منش و رفتارهای شهید باکری رو به تصویر کشید که می تواند برای هر جوان امروزی الگو واقع شود. در واقع مخاطب در این فیلم نمونه ای از یک انسان متعادل، مدیر، عاقل، عاشق و ولایی را مشاهده می کند.

الهی خاطرنشان کرد: در جهاد تبیین مدنظر رهبری با تولیدات فرهنگی و با رویکرد صحیح می توان انواع مفاهیم گفتمان انقلاب اسلامی را در قالب زندگی شهدا و سایر قهرمانان ملی و دینی کشور بین نسل جوان و آینده ساز این سرزمین و به زبان ساده تعریف و تحلیل کرد و آنها را در سطح جامعه و حتی کشورهای همسو در منطقه بسط داد.

این تهیه کننده با اشاره به وجود گنجینه پراهمیتی مانند دفاع مقدس یادآور شد: بی تردید فیلمسازان کشور با خلاقیت و آفرینش های هنری قدرت بازنمایی بسیاری از اتفاقات و شخصیت های مهم جنگ تحمیلی را در آثارشان دارند و بدیهی ست که بدون حمایت های کلان دولت ساخت این محصولات ارزشمند محقق نخواهد شد. لذا ورود دستگاههای اجراییبه ویژه در دولت انقلابی سیزدهم به حوزه تولید فیلم با این روایات و موضوعات کاملا ضروریست.

انتهای پیام//