شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#معاون وزیر#وزیر خارجه

یک مقام یمنی:

ادامه محاصره صنعاء و صحبت از صلح با یکدیگر منافات دارد

ادامه محاصره صنعاء و صحبت از صلح با یکدیگر منافات دارد

«حسین العزی» معاون وزیر خارجه یمن اعلام کرد که ادامه محاصره صنعاء و صحبت از صلح با یکدیگر در تضاد هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه یمن اظهار داشت که محاصره مستمر یمن به عنوان شاخص جنگ باقی خواهد ماند و با هرگونه صحبتی درباره صلح، در تضاد است.

وی در پیام توئیتری خود اعلام کرد که به محض متوقف شدن تجاوز ائتلاف تحت سرکردگی عربستان، یمن نیز دست از دفاع بر می دارد، اما نادیده گرفتن حقوق ملت و کشور یمن تا ابد مردود و غیرقابل پذیرش است.

«حسین العزی» در ادامه تصریح کرد که آمریکا وظایف و ماموریتهایی را برای ائتلاف سعودی و سازمان ملل ترسیم کرده است. این وظایف مبتنی بر یک جنگ مستمر و عدم خروج از آن می باشد.

این مقام یمنی اعلام کرد که واشنگتن مانع از برگزاری مذاکرات صلح حقیقی و توقف جنگ با کشورهای عضو ائتلاف سعودی می شود چرا که می خواهد تنها ماموریت آنها جنگ و رهبری آن با تضمین موقتی برای عدم باز خواست شدن باشد.

وی ادامه داد: آمریکا تمام ویژگیهای یک میانجیگر واقعی صلح را از سازمان ملل سلب کرده است تا ماموریت این نهاد تنها در هدر دادن وقت در فعالیتهای رسانه ای یا پیگیری و تدوین اخبار در ضمن گزارشهای ماهانه و دوره ای، خلاصه شود.

العزی در پایان گفت که آمریکا بنابر ماموریت مشخص خود تنها می تواند مذاکرات صلح را اداره کرده و واکنش صنعاء را تدوین کند. اینگونه ماموریت آمریکا و انگلیس آغاز می شود تا مخالفت یمن با تسلیم شدن را به اتهامی مبنی بر مانع تراشی صنعاء در مسیر صلح، تبدیل کنند. ماموریتی که در آن حجم زیادی دروغ به کار بسته می شود.

لازم به ذکر است که پیش تر« عبدالملک بدر الدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن اعلام کرده بود که یمن در برابر تداوم محاصره ائتلاف سعودی، دست بسته نخواهد ماند.

وی همچنین تأکید کرده بود که مسئولان سعودی و اماراتی، به صورت علنی، با آمریکا و رژیم صهیونیستی هم پیمان هستند.