جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره آخرین آمار حوادث چهارشنبه سوری، اظهار کرد: شب گذشته از ساعت 17 تا 24 بیش از 6 هزار و 500 تماس در سامانه 125 سازمان آتش نشانی ثبت شده است.

وی افزود: تماس‌هایی که به سامانه آتش نشانی شده بود نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته و از این تعداد تماس‌ها 400 مورد اعزام داشتیم، 270 مورد حریق بوده و میزان حریق‌ها نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است.

ملکی بیان کرد: از 270 مورد حریقی که داشتیم 60 مورد آن حریق ساختمان مسکونی بوده، سایر موارد حریق در فضای سبز، سطل زباله، خودرو و ... بوده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به اینکه 37 تماسی که شب گذشته در سامانه 125 آتش نشانی ثبت شد کذب بود، ادامه داد: 17 مورد از تماس‌ها بین راهی بود یعنی نیروهای محل در مسیر اعزام بودند و قبل از اینکه به محل حادثه برسند مردم مجدد تماس گرفتند که موردشان برطرف شده است.

وی با بیان اینکه شب گذشته 10 مورد مصدومیت داشتیم، گفت: خوشبختانه هیچ فوتی را شاهد نبودیم.

ملکی با اشاره به اینکه سازمان آتش نشانی از مردم به دلیل رفتار محترمانه‌ای که شب گذشته داشتند تشکر می‌کند، افزود: مردم دیشب شادی می‌کردند و شب آرامی را تجربه کردیم همچنین خوشبختانه به توصیه‌هایی که پیش از این شده بود توجه کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی خاطرنشان کرد: به دلیل استقرار گسترده نیروها در شب چهارشنبه سوری امسال، تمام مواردی که به سازمان آتش نشانی اطلاع داده شده بود در زمان‌های 3 دقیقه و یا 4 دقیقه به محل حادثه اعزام شدند و مشکلی از این بابت نداشتیم.

انتهای پیام/