شهر خبر

جزییات بسته حمایتی 13.6 میلیارد دلاری آمریکا برای اوکراین

جزییات بسته حمایتی 13.6 میلیارد دلاری آمریکا برای اوکراین

کمک‌های نظامی و بشردوستانه آمریکا به اوکراین به ارزش 13.6 میلیارد دلار توسط دولت بایدن تصویب شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سی ان ان، قبلا این بسته حمایتی 10 میلیارد دلاری تعریف شده بود که با حمایت سیاسیون به 13.6 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.

این بسته شامل کمک‌های نظامی، بشردوستانه و اقتصادی برای اوکراین می‌شود.

در این میان 6.5 میلیارد دلار، حدود نیمی از بودجه مذکور به وزارت دفاع می‌رسد تا نیروهای خود را در منطقه مستقر کرده و تجهیرات دفاعی را به اوکراین ارسال کند.

ایالات متحده قبل و بعد از جنگ اوکراین هزاران نیرو در اروپا مستقر کرده است.

اما استقرار نیروها در اوکراین که عضو ناتو نیست، خطی است که آمریکا و متحدان غربی آن تمایلی به عبور از آن نداشته‌اند.

برای بخش کمک‌های بشردوستانه حدود 4 میلیارد دلار درنظر گرفته شده که به آوارگان جنگ چه داخل و خارج اوکراین اختصاص می‌یابد.

کمک‌های غذایی، مراقبت‌های بهداشتی و حمایت فوری برای جوامع آسیب پذیر منطقه نیز شامل این بخش می‌شود.

اما 1.8 میلیارد دلار دیگر از این بسته اختصاص به کمک اقتصادی دارد که رفع نیازهای اقتصادی اوکراین و کشورهای همسایه برای تامین انرژی و امنیت سایبری را در بر می‌گیرد.

25 میلیون دلار نیز برای مبارزه با اخبار جعلی جنگ برای آژانس رسانه جهانی آمریکا {رسانه مستقل فدرال} در نظر گرفته شده است.

125 میلیون دلار دیگر به روزنامه‌نگاران و فعالان اوکراینی در داخل و ارتقای پاسخگویی به موارد نقض حقوق بشر در روسیه اختصاص می‌یابد.

گفتنی است آمریکا از زمان الحاق کریمه توسط روسیه در سال 2014 کمک‌های خود به اوکراین را افزایش داده و 5.6 میلیارد دلار کمک امنیتی و غیرامنیتی کرده است.

بودجه دفاعی آمریکا برای سال مالی 2022 بیش از 782 میلیارد دلار در نظرگرفته شده که 5.6 درصد افزایش نسبت به رقم 730 میلیارد دلار 2021 است .

5656