شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کاخ سفید#بایدن

طفره کاخ سفید از ارائه جزییات دیدار احتمالی بایدن با زلنسکی

کدخبر: 483224
اقتصادنیوز: سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما هنوز در حال بررسی جزئیات سفر بایدن هستیم، اما در حال حاضر جزییات بیشتری در خصوص این سفر ندارم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه از اظهار نظر در مورد دیدار احتمالی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین و سفر به لهستان خودداری کرد.

ساکی در کنفرانس مطبوعاتی روز سه‌شنبه کاخ سفید گفت: ما هنوز در حال بررسی جزئیات سفر بایدن هستیم، اما در حال حاضر جزییات بیشتری در خصوص این سفر ندارم. 
او گفت که هدف رئیس جمهور آمریکا از این سفر دیدار مستقیم با همتایان اروپایی خود و بررسی موقعیت آمریکا در این جنگ است.

جن ساکی افزود: "ما با (اروپایی‌ها) کاملا هماهنگ هستیم و این هماهنگی ظرف یک یا دو روز اتفاق نمی‌افتد."

ساکی از ارائه جزئیات درباره دیدار احتمالی بایدن با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، خودداری کرد و گفت: "درحال حاضر این دیدار روی میز نیست.  تمرکز کنونی دیدار با شرکای ناتو در بروکسل است. اگر مسائل دیگری وجود داشته باشد، ما همه جزئیات را به اشتراک خواهیم گذاشت. "
جن ساکی همچنین در این کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ ۲۴ ماه مارس به بروکسل سفر خواهد کرد تا در نشست فوق‌العاده ناتو شرکت کند. 
ساکی توضیح داد: بایدن در نشست برنامه ریزی شده شورای اروپا شرکت خواهد کرد تا در مورد نگرانی‌های مشترک ما در ارتباط با اوکراین، از جمله تلاش‌های فرا آتلانتیک برای تحمیل هزینه‌های اقتصادی به روسیه، ارائه حمایت‌های بشردوستانه از مردم جنگ زده اوکراین و سایر چالش‌های مربوط به درگیری‌ها در این کشور را مورد بحث قرار دهد. 
جن ساکی همچنین در خصوص تحریم‌های روسیه علیه مقامات آمریکایی از جمله جو بایدن رییس جمهور امریکا گفت: هیچ یک از ما قصد سفر به روسیه را نداریم و در روسیه نیز حساب بانکی باز نکرده‌ایم. بنابراین ما به مسیر خود ادامه خواهیم داد. 
به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که این کشور ورود جو بایدن رییس جمهور، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و شماری از مقامات بلندپایه آمریکا به خاک روسیه را ممنوع کرده است. 
در فهرست ۱۳ نفره‌ای که وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده، به جز رییس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا، لوید آستین وزیر دفاع، ویلیام برنز رییس سیا، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی و چند نفر دیگر از مقامات ارشد آمریکایی وجود دارند. 
این ممنوعیت در پاسخ به تحریم‌های اعمال شده از سوی دولت آمریکا علیه مقامات روس صورت گرفته است. 
نکته قابل توجه در این فهرست، ممنوعیت ورود هیلاری کلینتون وزیر اسبق امور خارجه آمریکاست که نام وی نیز در فهرست وزارت امور خارجه روسیه وجود دارد. 
ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 
وی سه روز پس از آن نیز پنجشنبه گذشته (۵ اسفند)  آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و امروز وارد هجدهمین روز خود شده است. 
کشورهای غربی به رهبری آمریکا حتی قبل از اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین، تحریم‌هایی را علیه مسکو وضع کرده بودند.