به گزارش خبرگزاری برنا؛ سوختگی پوست دست ، صورت و بدن و حتی داخل دهان حالتی است غیرقابل تحمل که به دلیل آسیب حرارتی پوست رخ می دهد ، شدت ناراحتی ایجاد شده در این حالت به حدی است که فرد چندین روش و نسخه را امتحان می کند تا شاید کمی از سوزش پوست کم شود . برای درمان سوختگی روش های درمانی بسیاری در میان نسخه های طب سنتی و خانگی یافت می شود.

نسخه های خانگی و طب سنتی درمان سوختگی پوست

آب سرد برای بهبود سوختگی

این یکی از بهترین راه های خنک کردن و بهبود سوختگی است منطقه سوخته شده را ، زیر آب سرد قرار دهید و یا تکه های یخ را روی محل آسیب دیده اعمال کنید ، این کار را باید تا 10 دقیقه ادامه دهید. همچنین ،باید حداقل 8 تا 10 لیتر آب ،روزانه بنوشید تا زمانی که سوختگی درمان شود.

 عسل برای جلوگیری از عفونت سوختگی

به لحاظ پزشکی ثابت شده است که اعمال عسل بر روی سوختگی های درجه دوم، مانع ایجاد هر گونه عفونت میشود برای تاثیر گذاری چند قطره عسل کافی است ، زیرا بسیار قوی هستند و زود موثر واقع می شوند.

 بهبود زود سوختگی با میوه ها

میوه ها،غنی از آنتی اکسیدان ها هستند بر طبق تحقیقات مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، میوه ها برای بهبود زود هنگام سوختگی ها، باید به طور مرتب مصرف شوند. گوجه فرنگی،گیلاس و زغال اخته ها،منبع خوبی از آنتی اکسیدان میباشند و برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرند.

 مصرف زرد چوبه برای کاهش التهاب

خوب است که زرد چوبه را به شکل پودر،مخلوط با شیر گرم در شب ،هنگام خواب مصرف کنید زرد چوبه، برای درمان و کاهش التهاب بسیار موثر است.

تمیز کردن محل سوختگی با چای کیسه ای

آنها را در آب خیس کنید سپس روی سطح سوخته قرار دهید ؛ و یا حتی می توانید چای سیاه را دم کنید و جوشانده آنرا با یک تکه پنبه یا پارچه تمیز روی محل آسیب دیده، بمالید.

برگ های درخت چنار برای بهبود سوختگی

این گیاه خواص دفع کننده و همچنین اثرات ضد میکروبی و ضد التهاب دارد و همچنین میتواند به عنوان یک مرطوب کننده قوی در منطقه آسیب دیده عمل کند همچنین آب برگ های آن،بر روی قسمت های سوخته شده،باعث بهبود و تسکین سریع درد میشود.

شیر و ماست پرچرب درمان سریع سوختگی پوست

ناحیه ی سوخته پوست را در به مدت 15 دقیقه در شیر قرار دهید این کار به سرعت سوزش محل سوختگی را رفع می کند ، همچنین ماست پرچرب نیز در خنک کردن و آب رسانی محل سوختگی بسیار مفید است.

درمان سوختگی با جو 

روش درمان سوختگی با جو به این طریق است که یک فنجان جو را به آب وان حمام اضافه کرده و به مدت 20 دقیقه در آن دراز کشیده تا تاثیر فوق العاده آن را در درمان قسمت سوخته پوست و از بین رفتن خارش ها ببنید.

سریع خوب شدن زخم با قرص ویتامین 

برای سرعت بخشیدن به بهبود زخم ها سوختگی، یک درمان خانگی و حیرت انگیز با استفاده از قرص های ویتامین C و E وجود دارد. برای انجام این روش غذاهای حاوی ویتامین C و E برای یک هفته بعد از سوختگی مصرف کنید. از این گذشته می توانید کپسول ویتامین E را سوراخ کرده و مایع درون آن به طور مستقیم بر روی ناحیه سوخته بریزید تا سوختگی به سرعت درمان شود .

 

انتهای پیام/