شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#علی مطهری

واکنش تند علی مطهری به اعدام شیعیان در عربستان/اگر این اتفاق در ایران افتاده بود، ببینید چه سر و صدایی می‌کردند

کدخبر: 483103
نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با انتقاد از موضع دوگانه دنیا در خصوص کشتار شیعیان عربستان در مقابل آنچه در اوکراین اتفاق می افتد، گفت: دولت عربستان رژیم سفاکی است و آنها خواستند از فرصت حمله روسیه به اوکراین و اینکه توجه همه رسانه ها به آنجا است، استفاده کرده و رعبی داخل خود عربستان ایجاد کنند تا مخالفان جرأت اظهار وجود نداشته باشند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، علی مطهری، نماینده سابق مجلس، به جماران گفت: موضع دوگانه غربی ها و کل دنیا درباره اعدام شیعیان عربستان واقعا قابل تأمل است که چنین اتفاقاتی می افتد ولی چون محتاج به عربستان هستند و عربستان گاو شیرده خوبی برای آنها است، در این طور جاها سکوت می کنند

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با انتقاد از موضع دوگانه دنیا در خصوص کشتار شیعیان عربستان در مقابل آنچه در اوکراین اتفاق می افتد، تأکید کرد: دولت عربستان رژیم سفاکی است و آنها خواستند از فرصت حمله روسیه به اوکراین و اینکه توجه همه رسانه ها به آنجا است، استفاده کرده و رعبی داخل خود عربستان ایجاد کنند تا مخالفان جرأت اظهار وجود نداشته باشند.

علی مطهری در خصوص کشتار اخیر شیعیان در عربستان اظهار داشت: موضع دوگانه غربی ها و کل دنیا درباره این موضوع واقعا قابل تأمل است؛ اینکه چنین اتفاقاتی می افتد ولی چون محتاج به عربستان هستند و عربستان گاو شیرده خوبی برای آنها است، در این طور جاها سکوت می کنند؛ ولی مثلا یک مورد اعدام که در ایران صورت می گیرد، بلافاصله سر و صدا می کنند.

کشورهای غربی و حتی شرقی مثل روسیه و چین فقط به منافع خودشان فکر می کنند

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی افزود: این نشانه سیاست یک بام و دو هوای این افراد است و اینکه کشورهای غربی و حتی کشورهای شرقی مثل روسیه و چین فقط به منافع خودشان فکر می کنند. یعنی بحث حقوق بشر و احترام به آزادی ها همه یک ابزار و وسیله برای پیشبرد اهداف خودشان است و تنها چیزی که آنها را به حرکت در می آورد منافعشان است.

اگر این اتفاق در ایران افتاده بود، ببینید چه سر و صدایی می کردند

وی تأکید کرد: این برای دنیا خیلی بد است که ما با چنین وضعی مواجه هستیم. اگر این اتفاق در ایران افتاده بود، ببینید چه سر و صدایی می کردند. یا همین نوع برخوردی که با اوکراین و از آن طرف با فلسطین، افغانستان و لیبی دارند، چه قدر تفاوت دارد؟! آنجا چه قدر فعال هستند و اینجا هیچ حرکتی نمی کنند؟ اینها نشانه عدم صداقت و نفاقی است که در غربی ها وجود دارد.

 

دولت عربستان رژیم سفاکی است

بعید می دانم کشتار شیعیان به موضوعات روز مثل ماجرای اوکراین مرتبط باشد

مطهری در پاسخ به سؤالی در خصوص هدف دولت عربستان از این کشتار شیعیان، گفت: دولت عربستان رژیم سفاکی است و طبیعتش همین است و بعید می دانم به موضوعات روز مثل ماجرای اوکراین مرتبط باشد. اما آنها خواستند از فرصت حمله روسیه به اوکراین و اینکه توجه همه رسانه ها به آنجا است استفاده کنند و در یک فضای راحتی این کار خودشان را انجام بدهند.

وی ادامه داد: در حقیقت می خواهند رعبی داخل خود عربستان ایجاد کنند تا مخالفان جرأت اظهار وجود نداشته باشند.